/nginx/o/2025/05/21/16861012t1hff97.jpg)
Dzelzceļa "Rail Baltica" nacionālā projekta ieviesēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pagaidu valdes priekšsēdētāju amatu atstājis Jānis Belkovskis, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.
Tādējādi darbu uzņēmuma valdē turpina pagaidu valdes loceklis Jānis Naglis.
Patlaban notiek Satiksmes ministrijas (SM) izsludinātais EDzL valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatu konkurss. EDzL valdē ir divi valdes locekļi, kurus ievēl dalībnieku sapulce uz piecu gadu pilnvaru termiņu.
LETA jau ziņoja, ka šogad 18.martā EDzL valdes locekļa amatu atstāja Baiba Zauere, tādējādi EDzL pagaidu valdes locekļa amatā iecēla Belkovski.
Savukārt šogad 2.maijā Belkovskis tika iecelts EDzL pagaidu valdes priekšsēdētāja amatā, kad līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs saistībā ar pilnvaru termiņa beigām atstāja amatu. Vienlaikus šogad 10.maijā uzņēmuma pagaidu valdes locekļa amatā ievēlēja Nagli, kurš pienākumus pildīs līdz jaunas valdes ievēlēšanai publiska konkursa kārtībā.
EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, kas atbild par vērienīgā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.
Atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 500 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.