Skip to footer
Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

Kas lācītim vēderā?

Kādreiz viss bija baigi vienkārši, visi autiņi pa lielam vienādi – katram motors, benzīnbāka, trīs pedāļi, stūre un ātrumkloķis. Sēdies un brauc! Kāds bija labāks, cits draņķīgāks, tomēr princips visiem viens un tas pats. Bet tagad grūti izsekot visam līdzi, jo parādās arvien jauni mašīnu veidi. Vispirms jau hibrīdi, pēc tam elektroautomašīnas, bet tagad – vēl arī e-POWER. Jāmēģina neiesūnot un saprast, kas ir kas.

Par pēdējo jau sapratām, ka tas brauc un izturas kā elektrovāģis, bet uzpilda to ar degvielu. Un ar vienu bāku var nobraukt 1000 kilometrus. Baigais nezvērs, pilnīgs kosmoss! Bet kas tā par maģiju? ē-POWER, šmē-POWER, bet kas tad īsti tam lācītim vēderā? Kā Nissan e-POWER darbojas?

Raksta foto

Vispār jau nekā baigi sarežģīta tur nav, tāpēc skaidroju vienkāršajā valodā. Tātad – transportlīdzeklim ir benzīna dzinējs un to nepieciešams uzpildīt tikai ar benzīnu. BET – benzīna dzinējs darbojas vienīgi kā ģenerators, kas ražo elektrību. Automašīnu darbina un uz priekšu dzen tikai un vienīgi elektromotors, kas nozīmē, ka automašīnā uzstādītais benzīna dzinējs nekad pa taisno nedarbina riteņus. Citiem vārdiem – pildi kā parastu vāģi, bet brauc kā ar elektroauto.

Atšķirība tāda, ka vairumā hibrīdu degvielas dzinējs pa taisno darbina riteņus. Turpretī e-POWER izmanto degvielas dzinēju tikai elektroenerģijas ražošanai. Šī elektrība pēc tam darbina elektromotoru, kas darbina riteņus. Tieši tik vienkārši.

Rezultātā Nissan e-POWER tehnoloģija nodrošina elektriska automobiļa vadīšanai līdzīgas sajūtas (klusa braukšana un tūlītējs, pamatīgs paātrinājums) bez nepieciešamības automobili uzlādēt. Elektromotoru darbina litija jonu akumulators, kuru uzlādē ar iekšdedzes dzinēja ģenerēto elektroenerģiju. Šis ir ideālais variants! Principā brauc kā ar elektroauto, bet nav jāstājas to lādēt. Daudz labāk, nekā braukt ar elektroautiņu un piekabē vest līdzi ģeneratoru, vai ne?

Raksta foto

e-POWER sistēmā ir iekļauts jaudīgs akumulators, ko papildina 1,5 litru trīscilindru benzīna dzinējs ar turbokompresoru, kas ģenerē iespaidīgu 156 zirgu jaudu. Dzinēja ģenerēto elektrību var pārvadīt caur invertoru uz akumulatora bloku, 140 kW elektromotoru vai abiem, pielāgojoties jebkuram braukšanas stilam. Jeb, vienkāršā valodā runājot, – kad tu brauc mierīgi, dzinējs lādē akumulatoru, kad piespied pedāli grīdā – tas aizdzen elektrību pa taisno uz elektromotoru, lai būtu lielāka jauda un negantāks uzrāviens.

Piegādājot jaudu automašīnai šādā veidā, nevis ar parasto hibrīda metodi, e-POWER tiecas uz optimālu efektivitāti, nodrošinot tūlītēju un vienmērīgu elektrotransportlīdzekļa jaudu, nekad neuzlādējot akumulatoru.

Raksta foto

Bet arī tas vēl nav viss. Vārdu sakot – bremzēšanas laikā radītā berze rada enerģiju, kas parasti vienkārši aiziet nebūtībā. Pa tukšo. Tikai deldē kalotkas un bremžu diskus, un viss. Bet e-POWER rūpējas par to, lai tā šādi netiktu izniekota. Rekuperatīvā bremzēšanas sistēma pārveido enerģiju, kas rodas bremzējot, un novirza to atpakaļ uz akumulatoru, tādējādi uzlabojot degvielas patēriņa efektivitāti. Tātad – pat bremzējot tu lādē aķi.

Lūk, tādi tie pīrāgi. Beigās nemaz nav tik sarežģīti kā izklausās. Ideāls autiņš.

Sadarbībā ar “Nissan”.

Apskati piedāvājumu šeit.

Komentāri
Uz augšu