Pie luksoforiem kontrolēs bargāk (125)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Jau nākamgad lielākajos un bīstamākajos Rīgas krustojumos varētu uzstādīt ierīces, kas fotografēs tās automašīnas, kas šķērso krustojumu pie luksofora sarkanās gaismas. Tā intervijā portālam TVNET sacīja Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Tehnika nomainīs cilvēkus

«Mums jāiet uz to, lai pēc iespējas vairāk atbrīvotu cilvēku rokas. 1999.gadā bija aptuveni 1500 policijas darbinieku, kuri uzrauga ceļu satiksmi, bet tagad ir palikuši nepilni 700.

Tehniskie līdzekļi jāievieš jo vairāk, jo labāk .. Pēc iespējas jādara viss, ko tehnika var darīt, lai policistiem tas nebūtu jādara. Tā ir mūsu prioritāte.»

Jau šobrīd jāsāk domāt par nākamo soli tehniskajos līdzekļos –

krustojumos varētu uzstādīt sarkanās gaismas kontrolierus.

Ierīces fiksētu automašīnas, kas šķērso krustojumu pie sarkanās gaismas.

Vai šī ierīce būtu kā neliels fotoradars?

Daļēja līdzība starp šīm ierīcēm ir. Arī pie luksoforiem uzstādītās ierīces fotogrāfēs noteikumu pārkāpējus, taču nemērīs mašīnu ātrumus.

«Ierīce būs savienota ar luksoforu. Tiklīdz ieslēgsies sarkanā gaisma, tā fotografēs transportlīdzekļus, kas iebrauc krustojumā.»

Par šo fiksēto pārkāpumu automašīnas īpašnieks saņems soda kvīti ar fotogrāfiju.

Ierīce būs neliela, taču to varēs pamanīt.

«Pasaules praksē tās izmanto diezgan plaši. Stabs ir līdzīgs fotoradara stabam. Cits ir programmnodrošinājums.

Kad jaunās ierīces varētu nonākt uz ielas?

«Es gribu būt optimists un domāt, ka mēs pirmās ierīces varētu redzēt jau nākamā gada beigās,» Zivtiņš sacīja februārī notikušajā intervijā.

Sākumā ierīces izvietos Rīgā, jo galvaspilsētā ir visvairāk automašīnu un krustojumu, kur notiek ļoti daudz negadījumu.

Bieži avārijas saistītas tikai ar to, ka automašīnas iebrauc krustojumā, apstājas un pēc tam turpina braukt, kaut arī luksoforā iedegusies sarkanā gaisma.

Pirmās ierīces varētu parādīties lielajos Rīgas krustojumus, piemēram, Pērnavas-Brīvības, Lāčplēša-Čaka ielu krustojumā.

Par jauninājumiem domā jau tagad

Par šādām ierīcēm esot jāsāk domāt jau patlaban, kaut arī joprojām notiek fotoradaru ieviešana. Jauno ierīču ieviešanā Zivtiņš nevēlas atkārtot kļūdas, kas pieļautas fotoradaru uzstādīšanas gaitā.

«Pārsvarā visā pasaulē šo pakalpojumu pērk no uzņēmuma, kam maksā konkrētu summu par konkrētu padarīto darbu. Uzņēmējs plāno savus ieņēmumus-izdevumus, un viss ir skaidri un caurspīdīgi.»

Fiksēs arī citus pārkāpumus krustojumus

Turklāt nākotnē jaunā ierīce fiksēs ne tikai tos, kuri pārbrauc krustojumu pie sarkanās gaismas, bet arī tos, kuri nav piesprādzējušies.

Tāpat fotografēs pa sabiedriskā transporta joslu braucošos.

Citviet pasaulē, piemēram, Vācijā, tehniskie līdzekļi mēra arī distanci starp automašīnām. Ierīces varēs uzstādīt arī pie gājēju pārējām – tās fiksēs automobiļus, kas nepalaiž kājāmgājējus.

Daudz laika velta krustojumu uzraudzībai

Patlaban policistiem ļoti daudz laika paiet ne tikai braukšanas ātruma uzraudzībā, bet arī kontrolējot satiksmi pie luksoforiem.

«Par to ir jāsāk domāt. Policijā cilvēku vairāk nebūs. Mums jāsāk domāt, kā izmantot tehniku, lai uzraudzītu satiksmes drošību.»

Komentāri (125)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu