Ko spēj sievietes biksēs, bet nespēj sievietes brunčos?

Egoiste
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Ja sieviete nolēmusi kāpt pa karjeras kāpnēm, veidojot lielisku karjeru, viņai darbā jāvalkā bikses, jāizvēlas atturīgas rotas un kosmētika, tā liecina žurnālā «Journal of Social Psychology» publicētais pētījums. Bikses jāizvēlas tāpēc, ka sievietes šajā apģērbā tiek uztvertas kā kompetentas profesionāles.

Kaut gan panākumu gūšanai darbā vajadzētu būt atkarīgai tikai no cilvēka profesionalitātes, ieinteresētības un degsmes, izrādās, ka ir vēl citi faktori, kuri veicina skaistā dzimuma karjeras veiksmīgu attīstību.

Pētījumu, kas aprakstīts žurnālā «Journal of Social Psychology», veikuši Vācijas psihologi. Tajā noskaidrots: ja sieviete grib atstāt iespaidu uz apkārtējiem, darba vietā jāvalkā bikses, tad sievieti uztvers kā profesionāli un kompetentu darbinieci. Svārki šādu efektu nepanāk.

Pētījumā noskaidrota arī kosmētikas loma tēla izveidē. Izrādās, ka minimāla kosmētikas lietošana ir vislabākā izvēle. Sieviete, kura kosmētiku nelieto vispār, neatstāj pozitīvu iespaidu par savu tēlu.

Tāpat profesionālas izaugsmes iespējas ir lielākas sievietei, kura darbā nepārcenšas ar rotāšanos, – auskari un melno pērļu virtene būs pietiekami.

Pētījumā noskaidrots, ka darbā nevajag matus sasiet astē, bet gan atstāt tos izlaistus, arī tas dod papildu iespēju dabūt paaugstinājumu.

Tikai 500 pasaules lielākajās kompānijās sievietes ir vadītājas, tas ir 5%, neskatoties uz to, ka Eiropas Savienībā un ASV augstāku izglītības līmeni iegūst sievietes.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu