Iespēja izgaršot mūziku uz pētījumiem balstītās «Food Symphony» multisensorajās 5 ēdienu vakariņās

Egoiste
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Laba mūzika un izcils ēdiens vienmēr ir pavadījuši viens otru. Bet kāda mūzika izceļ ēdiena galvenās «notis»? Lai atbildētu uz šo jautājumu un iepazīstinātu ar mūzikas un gastronomijas ciešo saikni, pasākumu aģentūra «Eight Event» sāk pētījumu «Food Symphony». Projektā apvienojušies mūzikas zinātnieks, komponists Valdis Bernhofs, pasaulē atzītais šefpavārs Heinrihs Erhards un neiromārketinga eksperts Einārs Kupats. Pētījuma ietvaros tiks izveidota piecu kārtu vakariņu ēdienkarte ar katram ēdienam īpaši pieskaņotu skaņdarbu, ko vēlāk varēs baudīt «Food Symphony» pasākumos.

«Garšas izjūtas vistiešāk ietekmē dažādi faktori - tādi kā ēdiena pasniegšanas veids, vide, noskaņojums un audiālais noformējums. Mainot un pielāgojot šos lielumus, iespējams panākt neiedomājamus garšas piedzīvojumus - tā mums radās ideja par Latvijā vēl nebijušu pētījumu «Food Symphony»,» stāsta Līva Zēberga, «Eight Event» vadītāja.

Projekts ir veidots no divām daļām; pētnieciskās daļas ietvaros «Eight Event» kopā ar trim kompetentiem ekspertiem pēta mūzikas ietekmi uz ēdiena uztveri. Ieguvums no pētījuma būs piecu kārtu vakariņu ēdienkarte ar katram ēdienam īpaši radītu skaņdarbu. Projekta praktiskajā daļā viesi, balstoties uz pētījuma rezultātiem, varēs baudīt multisensoras vakariņas draugu, kolēģu vai ģimenes lokā. Pētījuma rezultāti tiks publicēti 2018.gada sākumā.

Projekta pētījuma daļā 20 brīvprātīgajiem vecumā no 18 līdz 65 gadiem tiek piedāvāts baudīt piecus ēdienus speciāli tiem veidotu mūzikas struktūru pavadījumā. Pētījuma laikā tiek vērtētas dalībnieka emocijas un reakcija - sejas ekspresija, sirdsdarbība, smadzeņu un ādas radīti impulsi, turklāt pirms un pēc pētījuma tiek uzdoti kontroljautājumi, lai fiksētu brīvprātīgo sajūtas.

Viena no idejas autorēm Raimonda Riekstiņa-Opmane norāda: «Uz pētījumiem balstītas piecu kārtu vakariņas, kuras gatavojis Latvijā un citur pasaulē atzīts šefpavārs ciešā sadarbībā ar mūzikas zinātnieku un komponistu un neiromārketinga ekspertu, gardēžiem un mūzikas lietpratējiem būs vēl nebijis piedzīvojums.»

Pētījuma īstenotājs ir pasākumu aģentūra «Eight Event» sadarbībā ar Miele Gallery, Gastronome un Real Audio. Pētījums tiks veikts 2017. gada decembrī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu