«Rīgas satiksme» ieķīlājusi tramvajus un sliežu ceļus

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Rīgas pašvaldības uzņēmums «Rīgas satiksme» pērnā gada nogalē noslēdzis vairākus komercķīlu darījumus simtiem miljonu eiro vērtībā, ieķīlājot tramvajus un sliežu ceļus. Pašvaldības opozīcija uzskata, ka «Rīgas satiksme» ir maksātnespējas priekšā, piektdienas vakarā vēstīja TV3 raidījums «Nekā Personīga».

Decembra vidū «Rīgas satiksme» reģistrēja jaunu komercķīlu, kuras nodrošināto prasījumu summa ir 65,7 miljoni eiro. Ieķīlāti tika darba galdi, termoapstrādes krāsnis, flīžu griezēji, pat skrūvgrieži. Pašās gada beigās – 28. decembrī – reģistrētas vēl četras ķīlas: tramvaju sliežu ceļi un paši tramvaji 540 miljonu eiro vērtībā.

Ķīlas ņēmēji ir Ziemeļu investīcijas banka un Eiropas Investīciju banka. «Rīgas satiksmē» skaidro, ka vērienīgā ieķīlāšana notikusi, lai dabūtu naudu projektu īstenošanai. Par ķīlām «Rīgas satiksme» aizdevumā saņēmusi 135 miljonus eiro. «Gan zemās grīdas tramvajiem, gan ūdeņraža stacijas būvniecībai, ūdeņraža transporta iegādei,» raidījumam stāstīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Trauksmi par uzņēmuma darbībām ceļ galvaspilsētas domes opozīcijas deputāts Krišjānis Feldmanis. «Par 2017. gadu pārskats vēl nav iesniegts, mēs tajā redzējām, ka absolūtās likviditātes rādītājs, kas nozīmē – cik ir nauda kasē, vai kontā, un vērtējot to pret īstermiņa saistībām,- ir aptuveni 0,01, kuram normāli jābūt vismaz 0,1-0,7. Uzņēmums nespēj veikt īstermiņa saistības normālā veidā, ir apdraudēta naudas plūsma!» raidījumam uzsvēra Feldmanis.

Jau vēstīts, ka «Rīgas satiksme» nākamajam gadam no Rīgas domes pieprasījusi 108 miljonu eiro dotāciju, šogad līzingā ir iegādājusies ap 60 jaunas automašīnas, kuru vidū ir arī luksusklases transportlīdzekļi.

Šogad «Rīgas satiksme» reģistrējusi kopumā 68 jaunus transportlīdzekļus, bet sabiedriskā transporta līdzekļi no tiem ir bijuši tikai seši autobusi «Solaris Urbino», bet visi pārējie iegādātie braucamie domāti citām vajadzībām.

Atsevišķa grupa ir luksusklases transportlīdzekļi - trīs jauni «Mercedes Benz V-Klasse» busiņi, kuru cena ir bijusi 70 000 līdz 80 000 eiro par katru, kā arī viens «Mercedes Benz Vito Tourer» busiņš ar cenu 50 000 eiro. Papildus tiem iegādāts arī «Mercedes Benz Tourismo RHD-L» autobuss, kura cena Eiropā ir vismaz 220 000 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu