Par € 74,3 miljoniem izbūvēs 180 km elektropārvades līniju no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Par 74,3 miljoniem eiro projektēs un izbūvēs 180 kilometru garu elektropārvades līniju no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai, informēja AS «Augstsprieguma tīkls» valdes priekšsēdētājs Varis Boks.

Paredzams, ka 65% no projekta izmaksām tiks segti no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu līdzekļiem.

Līniju projektēs un būvēs SIA «Elko», SA «Selpol» un AS «Leonhard Weiss Energy».

Kopumā iepirkumā savus pieteikumus iesniedza septiņi pretendenti, kas visi tika kvalificēti otrajai kārtai, savukārt finanšu piedāvājumi noteiktos termiņus tika saņemti no pieciem pretendentiem.

Iepirkumu par tiesībām realizēt minēto projektu «Augstsprieguma tīkls» izsludināja pagājušā gada 9.novembrī. Ilgais izvērtēšanas posms esot saistīts gan ar lielo iepirkuma apjomu, gan arī ar nepieciešamību detalizēti izvērtēt visu kandidātu kvalifikāciju un finanšu piedāvājumus. Kompāniju «Elko», «Selpol» un «Leonhard Weiss Energy» iesniegtais piedāvājums bijis lētākais un atbildis visām iepirkuma prasībām.

Boks arī norādīja, ka šis projekts ir nopietns solis starpvalstu caurlaides spējas palielināšanai un pārslodžu likvidēšanai Igaunijas-Latvijas pārvades šķērsgriezuma. Paredzētais caurlaides spējas palielinājums ir 500/600 megavati abos virzienos. Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt 330 kilovoltu augstsprieguma elektropārvades līniju 180 kilometru garumā no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai, savukārt Igaunijas pārvades sistēmas operators «Elering» izbūvēs šīs līnijas daļu Igaunijas teritorijā līdz apakšstacijai «Kilingi-Nōmme».

«Jaunais elektropārvades tīkla starpsavienojums ir būtisks nākotnes infrastruktūras projekts visam Baltijas jūras reģionam, kas palielinās Baltijas reģiona elektroapgādes drošumu, nodrošinās efektīvu elektroenerģijas tirgus darbību Baltijā un palielinās ražotāju konkurētspēju kā Baltijas valstu iekšienē, tā arī starp Baltijas un Ziemeļu valstīm,» uzsvēra Boks.

Jaunā elektropārvades līnija aptuveni 20 kilometru garumā tiks būvēta no Igaunijas robežas līdz esošajam elektropārvades līnijas koridoram posmā Rūjiena-Aloja, tālāk to turpinot pa esošās līnijas koridoru gar Aloju, Limbažiem un Skulti līdz Saulkrastiem. Tālāk līnija tiks izvietota blakus topošajam «Rail Baltica» dzelzceļam, savukārt pēdējais posms divu kilometru garumā līdz TEC-2 būs paralēli plānotajai autoceļa E22 trasei.

Projektu plānots realizēt līdz 2020.gadam, kā arī tas ir iekļauts Latvijas un Eiropas elektroenerģijas pārvades sistēmas desmit gadu attīstības plānos. Latvijas pārvades sistēmas operators «Augstsprieguma tīkls» ir atbildīgs par Igaunijas-Latvijas trešā starpsavienojuma projekta realizāciju Latvijas teritorijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu