Aptauja: 25% iedzīvotāju plāno palielināt tēriņus pirkumiem internetā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Tēriņus pirkumiem internetā turpmāk plāno palielināt 24,9% Latvijas iedzīvotāju, liecina digitālās mārketinga aģentūras «iMarketings.lv» veiktā aptauja «Iepirkšanās paradumi internetā». Vienlaikus 41,5% aptaujāto tēriņu apmēru un iepirkšanās biežumu internetā plāno atstāt līdzšinējā apmērā.

Atbilstoši aptaujas datiem, ārzemju interneta veikalos pirkumus 201 līdz 500 eiro robežās veic 8,1% Latvijas iedzīvotāju. Savukārt Latvijas interneta veikalos par tādām pašām summām preces iegādājas 13% iedzīvotāju. Tāpat zemāks aptaujāto īpatsvars (3,5%) ārzemju interneta veikalos veic pirkumus, kas pārsniedz 501 eiro, jo respondentu daudzums, kas par tādām pašām summām iegādājas preces Latvijas interneta veikalos, ir 5,6%. Aptaujā secināts, ka pirkumus, kuru summa pārsniedz 501 eiro, internetā visbiežāk veic vīrieši vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

Latvijas interneta veikalos iedzīvotāji visbiežāk iegādājas biļetes (34%), elektroniku (31,6%) un sadzīves tehniku (27,5%). Turpretī ārzemju interneta veikalos vispopulārākās produktu grupas ir apģērbi (37,8%), apavi (20,7%), elektronika (20,3%) un kosmētika (16,5%).

Ņemot vērā, ka zīmola atpazīstamība ir viens no interneta veikala izvēles kritērijiem, respondentiem tika jautāts, kādi, viņuprāt, ir pieci populārākie interneta veikali Latvijā. Atbilstoši sniegtajām atbildēm secināts, ka populārākie Latvijas iedzīvotāju vidū ir interneta veikali «220.lv» (39,9%) un «1a.lv» (30,4%). Savukārt pārējie trīs veikali būtiski atpaliek no minētajiem interneta veikaliem, jo «xnet.lv» kā populārākais minēts 14% gadījumu, «rdveikals.lv» 13%, bet «euronics.lv» 2,6% gadījumu.

Nosaucot iemeslus, kas atturētu no preces iegādes kādā no interneta veikaliem, 33,1% iedzīvotāju minēja ilgu preces saņemšanas laiku, bet 33% - neapmierinošu preces cenu. Trešais populārākais iemesls saistīts ar interneta veikala atpazīstamību – 30,5% respondentu neiegādātos preci, ja interneta veikals nav pazīstams. Aptaujāto vidū novērots, ka pirkuma iegādi vīriešu vidū visvairāk kavē ilgais gaidīšanas laiks, savukārt sieviešu vidū preču iegādei internetā svarīga ir veikala zīmola atpazīstamība.

Vienlaikus aptaujas gaitā secināts, ka «Millenials» (vecuma grupa 17 līdz 35 gadi), «Generation X» (vecuma grupa 36 līdz 53 gadi) un «Generation Z» (dzimuši pēc 2001.gada) paaudžu pārstāvji internetu izmanto dažādi. Piemēram, «Millenials» pārstāvji vairāk laika pavada sociālajos tīklos. Savukārt, «Generation X» biežāk lasa ziņas un pārbauda e-pastu, bet «Generation Z» paaudze aktīvāk patērē video saturu. Tāpat secināts, ka «Google» meklētāju vienlīdz izmanto visas paaudzes, kā arī konstatēts, ka sievietes internetu gan privātām, gan darba vajadzībām izmanto aktīvāk nekā vīrieši. Vienīgais interneta izmantošanas veids, kurā vīrieši ir aktīvāki, ir video skatīšanās.

«iMarketings.lv» digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins kā vienu no iemesliem, kāpēc Latvijas interneta veikalos iedzīvotāji iepērkas par lielākām summām, izcēla to uzticamību, kas iedzīvotāju vidū ir lielāka nekā ārzemju interneta veikaliem. Tajā pašā laikā viņš uzsvēra, ka, lai arī Latvijā ir gandrīz 1000 interneta veikali, daļai respondentu aptaujas laikā bija grūtības no tiem nosaukt piecus pazīstamākos.

Komentējot populārākās internetā iegādātās preču grupas aptaujāto vidū, Volvenkins sacīja, ka grāmatu iegāde internetā Latvijas iedzīvotāju vidū nav tik aktuāla, nekā tas ir, piemēram, Rietumeiropā un ASV, kur grāmatas ir viena no trīs pirktākajām preču grupām.

«Interpretējot pētījuma rezultātus, var izdarīt vairākus praktiskus secinājumus. Pirmkārt, lai tirdzniecība būtu veiksmīga, uzņēmējiem par sava zīmola popularitāti ir jārūpējas. Aptauja apliecināja - jo populārāks ir veikals/zīmols, jo lielākā varbūtība, ka cilvēks iepirksies tieši konkrētajā veikalā. Otrkārt, interneta veikaliem noteikti būtu vēlams rūpēties par operatīvu produkta piegādes laiku - jo ilgāks ir solītais piegādes laiks, jo zemāka ir varbūtība produktu pārdot,» skaidroja eksperts.

«iMarketings.lv» digitālās nodaļas vadītājs secināja, ka tikpat svarīgi ir rūpēties arī par interneta veikala/uzņēmuma reputāciju. «Ir jāatceras, ka nepārtraukti ir jāstrādā pie mājaslapas pilnveidošanas un tās lietošanas pieredzes uzlabošanas. Svarīgi panākt, lai ne tikai pirkuma process ir ērts un saprotams, bet arī produkta izpēte - tikpat ērta un viegla,» atzīmēja Volvenkins, uzsverot, ka uzņēmējiem arī svarīgi izmantot atšķirīgus komunikāciju kanālus, uzrunājot dažādu paaudžu pārstāvjus.

«iMarketings» aptauju «Iepirkšanās paradumi internetā» veica sadarbībā ar Latvijas Universitāti un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru šā gada janvārī un februārī. Aptaujā piedalījās 2513 Latvijas iedzīvotāji, kas pēdējo sešu mēnešu laikā vismaz vienu reizi veikuši pirkumus internetā

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu