«Valmiermuižas alus» pērn audzējis apgrozījumu par 9%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

Alus darītava «Valmiermuižas alus» pērn audzējusi apgrozījumu par 9% - līdz 4,6 miljoniem eiro, savukārt kompānijas izbrūvētā alus apjoms ir audzis par 3% un sasniedzis 2,115 miljonus litru, teica alus darītavas vadītājs Aigars Ruņģis.

Viņš piebilda, ka pērn alus darītava īpaši strādāja pie «Valmiermuižas» alus popularizēšanas citās valstīs, eksporta apmērus audzējot par 65%. «Starp Latvijas mazajām alus darītavām mēs esam lielākie eksportētāji. Eksports no kopējā izbrūvētā apmēra jau ir sasniedzis 10%. Mēs tiešām redzam, ka ar Latvijā darīto alu ir iespēja iet pasaulē, un ir prieks, ka mūsu garša ir novērtēta,» uzsvēra Ruņģis.

Vienlaikus viņa atzina, ka kompānijas peļņa 2017.gadā būs mazāka nekā gadu iepriekš, kas saistīts ar kompānijas uzsāktajiem investīciju un attīstības projektiem. Taču tie varētu dot pozitīvu atdevi gan šogad, gan nākamajos piecos desmit gados.

Ruņģis piebilda, ka «Valmiermuižas alus» pērn sasniedza maksimālo ražošanas kapacitāti laikā no aprīļa līdz oktobrim, kad alus darītava strādāja ar pilnu jaudu. Taču joprojām pastāv izaugsmes iespējas ziemas sezonā.

Alus darītavas vadītājs arī pastāstīja, ka «Valmiermuižas alus» stratēģiskais mērķis šogad tāpat kā iepriekšējos gados būs uzsvars uz kvalitāti un garšu, nevis tirgus daļas audzēšanu. Savukārt alus darītavas misija ir atgriezt alum kā latviešu nacionālajam dzērienam svētku dzēriena godu. «Mūsu mazais šī kā Latvijas simtgades gada mērķis ir, lai alus kā svētku galda dzēriens atgrieztos arī Latvijas Valsts prezidenta pilī. (..) Latvijas simtgades gadā gribu aicināt visas valsts amatpersonas būt arī Latvijas garšas vēstniekiem gan Latvijā, gan pasaulē. Lepoties ar to, ko dara Latvijas zemnieki un ražotāji,» sacīja Ruņģis, pieļaujot, ka Latvijas mazajiem ražotājiem eksportā varētu palīdzēt arī oficiālā prezidenta pils piegādātāja statusa piešķiršana.

Vienlaikus viņš piebilda, ka «Valmiermuižas alus» mērķis ir attīstīt daudzveidīgas alus garšas, kā arī attīstīt alus baudīšanas kultūru Latvijā. Tāpat kompānijas apņemšanās ir arī turpināt attīstīt eksportu, un šogad piedzīvot eksporta kāpumu. Otrs mērķis ir līdz gada beigām notestēt un sākt brūvēšanu mūsu mikrobrūzī jeb alus darbnīcā.

«Šogad mēs plānojam pārdot alu par 5% vairāk, bet bezalkoholiskos dzērienus - par 20%. (..) Līdz ar to apgrozījumu plānojam par 20% lielāku,» teica alus darītavas saimnieks, atgādinot, ka «Valmiermuižas alus» jau četrus gadus brūvē ne tikai alu, bet arī bezalkoholiskos dzērienus.

Informācija «Firmas.lv» liecina, ka «Valmiermuižas alus» 2016.gadā strādāja ar 4,226 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 31% un bija 182 896 eiro.

«Valmiermuižas alus» reģistrēts 2005.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 396 691 eiro. Uzņēmuma īpašnieks ar 100% kapitāldaļu ir SIA «Valmiermuižas ieguldījumu fonds». Savukārt 60% «Valmiermuižas ieguldījumu fonda» daļu pieder Aigaram Ruņģim, 24% - Austrijas ieguldījumu fondam «Industrieliegenschaftenverwaltungs AG» (ILAG), bet 16% - Vācijas uzņēmumam «Thinkflink GmbH».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu