Pēc Danusēviča domām, ilgtermiņā cenas izlīdzināsies, atsevišķās produktu grupās saglabājoties zemākas nekā līdz šim. Kopumā «Lidl» ienākšana noteiks vietējās produkcijas īpatsvara samazināšanos un importa pieaugumu.
LTA vadītājs prognozē, ka, tāpat kā Lietuvā, arī Latvijā «Lidl» ienāks ar agresīvi zemām cenām un demonstrēs lielu pretimnākšanu vietējiem ražotājiem.
Kad pozīcijas būs nostiprinātas, situācija mainīsies
un «Lidl» pārorientēsies uz lielajiem, starptautiskajiem piegādātājiem, no kuriem pamatā iepērk preces.
No konkurences viedokļa vēl viena tīkla ienākšanu Danusēvičs vērtē pozitīvi. «Kaimiņos Lietuvā ir trīs lieli veikalu tīkli - «Rimi», «Maxima», «Norfa» un tagad arī «Lidl».» Pēc viņa domām, arī Latvijas tirgū pietiks vietas vēl vienam spēlētājam.
«Jautājums, cik ir atlikuši zemesgabali un cik ātri viņi varēs iegādāties izdevīgas vietas, kur ir pircēju plūsma.»
Danusēvičs saka, ka lielos veikalus «Rimi» un «Maximu» jaunais zemo cenu spēlētājs ietekmēs. Tie sajutīs konkurences spiedienu.
Latvijas pircēji izvēlas svaigu
«No pircēju viedokļa jauns spēlētājs – tas ir labi, jo konkurence ir veselīga,» saka Latvijas pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis. Asociācijā ietilpst «Rimi Latvija» un «Maxima Latvija», kā arī «Narvesen». Kad tieši ienāks «Lidl», nav zināms. «Tas ir zemo cenu veikalu tīkls, kas kādu no līdzīgām veikalu grupām ietekmēs,» prognozē Krūzītis. Latvijā zemo cenu veiklu tīkls ir «Superneto».