"Re-targeting" mārketings internetā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: flickr Photostream

Re-targeting reklāmas kampaņu ietvaros tiek atpazīti interneta lietotāji, kuri jau ir pazīstami ar klienta zīmolu, sekojoši tiem tiek attēlota īpaši mērķēta reklāma mēģinot atgriezt lietotāju mērķa lapā. Šī metode var tikt izmantota, lai pārliecinātu interneta lietotāju apmeklēt interneta vietni atkārtoti un aizsākt vai pabeigt kādu noteiktu transakciju (piemēram, pirkumu).

Kas tas ir?

Re-targeting kampaņas paaugstina reklāmas efektivitāti galvenokārt tādēļ, ka tās uzrunā interneta lietotājus, kas jau ir saskārušies ar konkrēto reklāmu un bijuši tajā ieinteresēti. Tas strādā kā sava veida atgādinājums: "Atgriezies, mums ir tieši tas, ko Tu meklē!". Tas veicina galveno tiešsaistes biznesa indikātoru palielināšanos, piemēram, ROI (Investīciju atdeve), CR un UCTR (Konversācijas rādītāji), kā arī stiprina klientu lojalitāti. Turklāt, izmantojot CPM (maksa par tūkstoti) un CPC (maksa par klikšķi) modeļus, tas veicina reklāmas budžeta izmantošanu iespējami efektīvākajā veidā.

Kā tas var tikt izmantots?

Re-targeting kampaņas darbību vislabāk var ilustrēt ar piemēru. Apskatīsim tuvāk iespējas, ko šī metode sniegtu mobile telefonu ražotājam pārdodot savu produkciju tiešsaistē. Pieņemsim, ka interneta lietotājs, meklējot mobilo telefonu, apmeklē uzņēmuma mājas lapu un pārlūko mobilo telefonu piedāvājumu kādam noteiktam modelim. Taču tad lietotājs pārtrauc sessiju un pamet mājas lapu tā arī neizdarījis pirkumu. Šājā gadījumā, ja kādā citā interneta portālā ir ievietoti re-targeting rīki, ir iespējams rādīt reklāmu ar konkrēto mobilā telefona modeli tieši tiem lietotājiem, kas iepriekš par to meklēja informāciju uzņēmuma mājas lapā. Veicot klikšķi uz šī readošā faila, lietotājs atgriežas mājas lapā, kur bija viņu interesējošie mobilie telefoni. Tādā veidā manāmi pieaug iespēja, ka reklāma sasniegs gaidāmo rezultātu un tiks veikts pirkums. Neparastāks piemērs ir Gemius Latvia un Reactive īstenotā TetraPak re-targeting kampaņa. Šajā gadījumā lietotāju bāze netika apzināta ražotāja mājas lapā, bet gan izmantojot aptaujas. Pirmajā kampaņas posmā portālos tika attēlotas aptaujas uznirstošo logu formātā (pop-up). Balstoties uz respondentu sniegtajām atbildēm, tika definētas 3 interneta lietotāju grupas un nākamā kampaņas posmā tiem tika rādīti 3 dažādi radošie faili, ar mērķi pārliecināt tos apmeklēt TetraPak mājas lapu. Šajā gadījumā re-targeting tika izmantots kā efektīvs līdzeklis mārketinga komunikācijas personificēšanai.

Kā tas var noderēt Jums?

Re-targeting var tikt īstenots, sadarbojoties ar interneta portāliem, kas saviem klientiem piedāvā šo iespēju un kam ir attiecīgi tehnoloģiskie risinājumi, kā piemēram, tie, ko piedāvā Gemius. Šādā veidā klienti var izmantot rīku, kas var palīdzēt vairot interneta lietotāju interesi par viņu produktiem.

Re-targeting kampaņas var tikt izmantotas visdažādākajiem mērķiem:

• tās atvieglo tiešsaistē piedāvāto produktu pārdošanu,

• ar to palīdzību ir iespējams palielināt reģistrēto lietotāju skaitu vai to skaitu, kas parakstījušies uz jaunumu un rakstu saņemšanu,

• tās var tikt izmantotas, lai piedāvātu interneta lietotājiem līdzīgus produktus tiem, ko tie kādreiz ir iegādājušies,

• tās var izmantot, lai rādītu interneta lietotājiem noteiktus radošos failus atkarībā no atbildēm, ko tie snieguši uz jautājumiem interneta aptaujās,

• tās palielina iespējas, kā lutināt lojālos klientus ar īpašiem piedāvājumiem,

• šādas kampaņas palielina reklāmas komunikācijas efektivitāti izmantojot personalizāciju.

Tātad, re-targeting kampaņas var tikt izmantotas, lai atgūtu zaudētu un pārliecinātu neizlēmīgu klientu, tās var kalpot kā līdzeklis, lai pielāgotu piedāvājumu jau esošo klientu vajadzībām vai informētu par atlaidēm un īpašajiem piedāvājumiem, kā arī, tās var izmantot, lai uzrunātu lietotājus balstoties uz viņu interesēm.

Potenciāla tendence Centrāl- un Austrumeiropā

Re-targeting vai uz lietotāju uzvedību balstītas reklāmas kampaņas un citas reklāmas attēlošanas tehnoloģijas šobrīd ir aktuāla tēma. Tas ir īpaši novērojams Rietum-valstīs vai ASV, kur šādas kampaņas strauji ņem pārsvaru pār tradicionālajām baneru kampaņām, pārsvarā (bet ne tikai) izmaksu efektivitātes dēļ. Sasniegtie rezultāti izmantojot re-targeting reklāmas kampaņas ir acīmredzami.

Kā arī, amerikāņu kompānija "FetchBack" ir publicējusi pētījuma rezultātus, kas parāda, ka izmantojot re-targeting kampaņas var palielināt reklāmas kampaņas ROI pat par 100% vairāk nekā izmantojot sponsorētās saites.

"Re-tageting ir atgādinājums par to, kāds potenciāls ir reklāmas iespējām internetā: individuāli mērķēta un personiska vēršanās pie interneta lietotāja neierobežotā mērogā. Tā ir iespēja apzināt vēlmes tukstošiem potenciālo klientu un uzrunāt tos, kas jau ir pazīstami ar produktu. Šādas kampaņas dod iespēju reklāmdevējam mērķēt interneta lietotājam noteiktu radošo failu, kas sacītu: "Apsver iespēju iegādāties jaunu TV komplektu? Spied šeit, lai saņemtu 5% atlaidi!". Tā ir iespēja uzrunāt skaļāk nekā to dara konkurenti, bet izvairīties noslogot lietotājus ar pārāk lielu reklāmas apjomu. Un tas ir iespējams internetā. Jaunais 1+1 kampaņu modelis, t.i. pamata kampaņa kombinācijā ar papildus kampaņu, kas vērsta uz noteiktu lietotāju grupu, iegūs arvien lielāku un lielāku atzinību reklāmdevēju starpā visā Eiropā. Samazinoties reklāmas budžetiem, jautājums par reklāmas kampaņu efektivitāti kļūst vitāli svarīgs. Lietuvā, Latvijā un Polijā, re-targeting kampaņas jau ir izmantojušas apdrošināšanas un plaša patēriņa preču uzņēmumi (FMCG), kā arī bankas. Tas joprojām ir jaunums tirgū, taču ir pamats ticēt, ka re-targeting kampaņu potenciāls piesaistīt interneta lietotāju uzmanību kļūs par vispāratzītu reklāmas stratēģiju sastāvdaļu turpmākajos gados," saka Katarzina Haberkeviča (Katarzyna Haberkiewicz), Gemius SA Biznesa attīstības menedžere

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu