Latvijas tēlu grauj taksometru šoferi (7)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Arī taksometra vadītājs veido pilsētas tēlu. Bieži viņš ir viens no pirmajiem cilvēkiem, kuru tūristi sastop ceļā no lidostas uz pilsētas centru. Pēdējos gados automašīnu un tehnikas nodrošinājums kļuvis moderns, taču taksometru vadītāji diemžēl palikuši tādā pašā līmenī, kā pirms 15 gadiem. Tā saka taksometru kompāniju pārstāvji, neslēpjot, ka ar krāpšanos pret ārzemniekiem, un nevērīgo attieksmi pret vietējiem, viņi grauj šīs nozares prestižu kopumā.

Šobrīd Rīgā taksometru pārvadājumus piedāvā ap 60 firmu, tikai trešo daļu var uzskatīt par pieklājīgām, saka viens no pieredzējušākajiem Rīgas taksometru pārvadātāju pārstāvjiem. Bieži liek maksāt vairāk nekā brauciens patiesībā maksā, agresīvi brauc, automašīnā smēķē, neprot latviski un angliski. Tās ir tikai dažas no pasažieru sūdzībām. Visvairāk taksometru izmanto ārzemnieki, kuri izdara secinājumus.

Peters Vaiss, tūrists no Lielbritānijas: "Lai arī norādīts, ka taksī nesmēķē, vadītājs visu ir piesmēķējis vai to dara brauciena laikā, kā arī brauc, pārkāpjot noteikumus. Tas viss mums rada pirmo iespaidu par Latviju."

Par to noraizējušies arī tūrisma aģentūru pārstāvji un viesnīcnieki. Viņi bieži sastopas ar apkrāptajiem ārzemniekiem.

Jānis Jenzis, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents: "Tās summas šobrīd ir jau simtos latu. Kliedzošākais piemērs – cilvēks brauc no Vecrīgas līdz viesnīcai Pārdaugavā, viņu vairākas reizes pārved pāri tiltam un paprasa par to 200 latus."

Taksometru kompāniju vadītāji šobrīd spriež kā situāciju uzlabot. Beidzot vajadzētu taksometru vadītājus licenzēt, līdzīgi kā, piemēram , apsardzes darbiniekus. Jāsakārto arī taksometru stāvvietu jautājums. Tagad tie stāv kur grib un maksa par pakalpojumiem ir dažāda – sākot ar 40 santīmiem līdz Ls 1,50 par iekāpšanu, un 20 – 50 santīmiem par kilometru. Pasažierim jau pirms brauciena vajadzētu uzzināt cenu un sekot līdzi skaitītājam.

Viens no ierosinājumiem – izdrukāt čeku, uz kura norādīts, cikos brauciens sācies un beidzies, brauciena cena, kā arī taksometra numurs un vadītāja vārds. Diemžēl dzīvē tas ne vienmēr notiek. Čeks šobrīd nav obligāta prasība. Ja pasažieris neprasa, vadītājs arī nepiedāvā. Taksometru kompānijas uzskata, ka Rīgas domei vajadzētu izlemt gan taksometru vadītāju licencēšanas jautājumu, gan ierīkot vienotu uzticības telefona līniju, kur pasažieri varētu gadījumos, kad jutušies piekrāpti.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu