RVR vēlas atjaunot tramvaju ražošanu (41)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

AS "Rīgas Vagonbūves rūpnīca" (RVR) kopā ar Baltkrievijas uzņēmumu "Belkommunmaš" izstrādā modeli tramvaju parka atjaunošanai Rīgā, raksta laikraksts "Dienas Bizness".

Savulaik RVR jau ražoja tramvajus, un RVR padomes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis cer Rīgā atdzīvināt šo produktu ražošanu, jo pieprasījums ir ne tikai no Rīgas, bet arī no citām pilsētām un valstīm.

Patlaban tiek izstrādāti priekšlikumi Rīgas domei par iespējamo sadarbību tramvaju parka atjaunošanā. Lai Rīgā nodrošinātu visus maršrutus ar jauniem tramvajiem, kopumā ir nepieciešami aptuveni 200 vagoni, kamēr līgums par zemās grīdas tramvaju piegādi ar "Škodu" noslēgts par 20 vagoniem, kas nodrošina viena maršruta vajadzības.

Pašreizējā Rīgas domes vadība ir uzdevusi jautājumu: kas pašlaik bremzē RVR piedalīšanos tramvaju ražošanā?

"To, ka iespējas ir, pierāda arī Baltkrievijas "Belkommunmaš", kas bija pazīstams kā trolejbusu ražotājs, bet patlaban sevi pozicionē arī kā tramvaju ražotājs un savus produktus eksportē uz Krieviju, startē par to piegādi konkursos Polijā, Ukrainā, Serbijā," norāda Igaunis. Baltkrievijā tramvaju ražotne tapusi uz remontdepo bāzes.

Pašlaik notiek sarunas ar "Belkommunmaš" par RVR ražoto ritošo daļu piegādi, ko Baltkrievijā neražo, bet Krievijas tramvaju ražotājs nevēlas pārdot. Tāpat notiek priekšlikumu gatavošana Rīgas domei.

"Domi slēgt jaunus līgumus bremzē krīzes diktēti ierobežojumi, taču pasūtījumi vietējam mašīnbūvētājam nodrošina ne tikai darba vietas RVR, bet viena darba vieta mašīnbūvē dod darbu 7-10 cilvēkiem citās, saistītās jomās," skaidro uzņēmējs.

Rīgas domes vadība pēc vizītes Baltkrievijā esot noskaņota atbalstīt RVR un uzņēmuma MAZ sadarbību, iespējams, pat kopuzņēmuma izveidošanu. Kā norādījis Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), "Škoda" ražo salīdzinoši dārgus tramvajus, bet baltkrievi piedāvā 2-2,5 reizes lētākus izstrādājumus.

Turklāt, ja izdotos vienoties ar valdību par iespējamo "Rīgas satiksmes" un "Pasažieru vilciena" apvienošanu, šis uzņēmums varētu būt pasūtītājs ne tikai jauniem tramvaja vagoniem, bet arī elektrovilcieniem, ko arī varētu ražot Rīgā.

Kā ziņots, RVR konsolidētais apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 15,11 miljonus latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija. Tas ir par 0,7% vairāk nekā 2007.gadā, kad koncerna apgrozījums bija 15 miljoni latu.

RVR konsolidētā peļņa pērn bijusi 63 194 lati, kas ir piecas reizes mazāk nekā 2007.gadā, kad koncerns nopelnīja 316 797 latus.

RVR mātesuzņēmuma apgrozījuma rādītāji ir tādi paši kā koncernam, savukārt peļņa pērn bijusi 32 727 lati, kas ir vairāk nekā divas reizes mazāk nekā 2007.gadā, kad šis rādītājs bija 72 212 lati.

RVR ietilpst "Holdinga kompānijas Felix" rūpniecības holdingā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, 2007.gada aprīlī 75% RVR akciju piederēja SIA "Holdinga kompānija Felix", bet 25% - SIA "Vairogs K". Akcionāru saraksta iesniegšana Uzņēmumu reģistrā gan nav obligāta, tādēļ precīzs saraksts par akciju sabiedrību akcionāriem pieejams tikai pašā akciju sabiedrībā, bet par publiskajām akciju sabiedrībām - Latvijas Centrālajā depozitārijā.

SIA "Holdinga kompānija Felix" 1991.gadā dibināja Ēriks Igaunis, Valērijs Igaunis un Ločmelis - arī patlaban katram no viņiem pieder 33,33% uzņēmuma kapitāldaļu.

Savukārt SIA "Vairogs K" kapitāldaļas pieder Lazaram Raizbergam - 40%, Aleksandram Fomkinam - 35%, Georgijam Pluščam - 10%, Jurijam Ļipovecam - 5%, Jurijam Lapkovskim - 5%, kā arī Benjaminam Dolgiceram - 5%.

Komentāri (41)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu