Tā secinājusi mediju aģentūra Media House un pētījumu kompānija Gemius, apkopojot pētījuma rezultātus, kura laikā noskaidrota Latvijas interneta lietotāju attieksme pret interneta reklāmām un reklāmu citos medijos. Kopumā pētījumā tika apkopoti 2769 respondentu viedokļi. Šāda veida un apjoma pētījums Latvijā veikts pirmo reizi.
TV reklāmas – kaitina visvairāk Lielākā daļa interneta lietotāju (63%) par kaitinošām uzskata TV reklāmas. Tiešie pasta sūtījumi un radio reklāmas kaitina mazāk, attiecīgi 43% un 40% respondentu. Interneta reklāmas par kaitinošām uzskata tikai 36% Latvijas interneta lietotāju. Vismazāk kaitinošas esot vides reklāmas (19%).
Informatīvākās – interneta un preses reklāmas Interneta reklāmas un vēl arī preses reklāmas tiek uzskatītas par visinformatīvākajām (34%), kamēr radio, TV un tiešā pasta reklāma informācijas sniegšanas ziņā tiek vērtēta kritiskāk.
Media House valdes loceklis Juris Liepiņš: "Attieksme pret TV reklāmām nav pārsteigums. Ikvienam ir bijis nepatīkams brīdis, kad aizraujoša TV raidījuma laikā ielaužas reklāmdevējs. Diemžēl joprojām valda uzskats "jo vairāk, jo labāk". Zaudētāji ir visi reklāmdevēji, jo reklāmas kontakta kvalitāte ar cilvēku pie ekrāna samazinās. Pēckampaņas pētījumi uzrāda, ka puse mērķauditorijas konkrēto reklāmu varēja redzēt vismaz desmit reizes, taču pēc kampaņas to pazīst tikai ceturtā daļa. Tāpēc arvien vairāk TV reklāmdevēju dod priekšroku konkurencei nevis ar spēku (reklāmas daudzumu), bet gan ar izdomu (patērētājam saistošu reklāmu, reklāmas risinājumu).
Lai nākotnē internetu nesagaidītu līdzīgs liktenis, mediju īpašniekiem jāatbild uz jautājumu, cik nozīmīgu vietu reklāmai viņi ir gatavi atvēlēt; savukārt reklāmdevējam jāatbild uz jautājumu - kā uzrunāt konkrētā portāla lietotāju?"
J. Liepiņa teiktais saskan ar respondentu viedokli, kuri uzskata, ka tieši pats produkts un reklāmas vizuālā pievilcība pievērš interneta lietotāju uzmanību. Tā lielāko interneta lietotāju uzmanību pievērš reklamētā produkta veids (53%) un reklāmas vizuālā pievilcība (49%), savukārt reklāmas formāts tiek uzskatīts par mazāk svarīgu (tikai 11% interneta lietotāju atzina, ka pievērš tam uzmanību).
45% atzīst interneta reklāmas par efektīgām Apkopojot pētījuma rezultātus, secināts, ka papildu informāciju par reklamēto produktu/pakalpojumu pēc reklāmas pamanīšanas bieži vai ļoti bieži meklē 23% aptaujāto (17% paziņoja, ka dara to bieži, savukārt 6% dara to ļoti bieži). Savukārt kopumā 45% no tiem interneta lietotājiem, kas piedalījās aptaujā, atzina, ka interneta reklāmas ir efektīgas.
Gemius Baltic pārstāvis Lauris Lietavietis: "Šie dati norāda uz faktu, ka aktīvāk ir jāizmanto ļoti būtiska interneta priekšrocība, salīdzinot ar pārējiem reklāmas kanāliem – atgriezeniskā saite. Fakts, ka 23% respondentu bieži vai ļoti bieži meklē papildu informāciju, manuprāt, ir milzīgs potenciāls reklāmdevējiem. Šie 23% ir potenciālie klienti, un reklāmdevēju interesēs būtu darīt visu, lai, nonākot "mērķa lapā" šiem patērētājiem tiktu sniegta pēc iespējas kvalitatīvāka un izsmeļošāka informācija par produktu."