Bērziņš nav bijis pārliecinošs konkursā par LDz vadītāja amatu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Par atbilstošāko kandidātu uzņēmuma AS «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) valdes šefa amatam atzīts un iecelts līdzšinējais valdes loceklis Edvīns Bērziņš, lai gan iepriekš Nominācijas komiteja tika atzinusi, ka «pārliecinošu līderu» nav - tā dēļ arī esot ieildzis LDz valdes priekšsēdētāja izvēles process. Nominācijas komiteja gan atklāj, ka Bērziņam bijušas divas priekšrocības.

Nominācijas komitejas locekle Džineta Innusa atklāja, ka Bērziņa priekšrocība esot bijusi pieredze «Rail Baltica» projektā, kā arī ilggadēja jurista izglītība.

Ņemot vērā, ka bijuši līdzvērtīgi kandidātu novērtējumi, tika analizēts katra pretendenta piedāvājums. «Izšķirošais arguments par labu Bērziņam bija viņa pieredze «Rail Baltica«. Viņš panāca visu trīs Baltijas valstu vienotu redzējumu šī projekta realizācijas pieteikuma iesniegšanā līdzekļu saņemšanai Eiropas Komisijā un tālāku šī projekta virzību,» uzsver Innusa.

Jaunā LDz vadītāja ienākumi gadā sasnieguši ap 101 300 eiro; parādsaistības bijušas 140 000 eiro apmērā

VAS «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) jaunieceltā valdes priekšsēdētāja Edvīna Bērziņa ienākumi 2014.gadā bijuši aptuveni 101 300 eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskajā datubāzē pieejamā amatpersonas deklarācija par 2014.gadu.

LDz maksātā alga bijusi 90 418 eiro, 10 869 eiro deklarēti kā ienākumi par darbu «RB Rail» valdes locekļa amatā, 131 eiro saņemti no biznesa augstskolas «Turība», bet 41 eiro kā procenti no krājaizdevumu sabiedrības «Dzelzceļnieks KS».

Kā parādsaistības deklarētas 140 000 eiro. «Swedbank» Bērziņš glabājis 21 345 eiro. Īpašumā viņam piederēja zeme un dzīvojamā ēka Ozolnieku pagastā. Ieguldījumu fondos Bērziņš deklarējis 31 130 eiro.

«Izaicinājums būs uzņēmuma darbības maiņa, izejot no jaunajiem Dzelzceļa likuma grozījumiem, kas jau ir pieņemti.

Šķita, ka viņa kā jurista ilggadēja pieredze uzņēmuma vadītāja kapacitātē nāks par labu un līdzēs vieglāk pārvarēt pārmaiņu procesu,» uzsver amatpersona.

Pirmais uzdevums Bērziņam būšot nodrošināt pilnīgu uzņēmuma darbības atbilstību Eiropas direktīvas un Dzelzceļa likuma grozījumu noteikumiem. Tas attiecoties gan uz tarifa jautājumiem, gan infrastruktūras maksas veidošanas priekšlikumiem. Būtiska esot arī iekšzemes pārvadājumu kapacitātes pārskatīšana un palielināšana.

Nākotnes jautājums esot, vai un kādā veidā rast labumu LDz kā uzņēmumam no «Rail Baltica» projekta realizācijas.

«Ir jāmeklē sinerģijas veidi. Protams, būtisks ir arī jautājums par kravu plūsmas stabilitāti. Taču Bērziņš viens pats nevar nodrošināt kravu piesaisti, bet viņa vadībā vajadzētu veidot vienotu loģistikas pakalpojumu piedāvājumu. Tas ir tas, kā patlaban trūkst dzelzceļā.

Daudz esam mēģinājuši darīt, bet tas līdz galam nav izdarīts, lai kravu no Kazahstānas atvestu līdz Ventspils vai Rīgas ostai.

Vienotā plūsmā par skaidri saprotamu cenu, kuru iepriekš uzņēmējs uzzina, izanalizē un brauc,» skaidro Innusa.

Vērtējumu par Bērziņa darbu SM plāno sniegt vidējas stratēģijas ietvaros. Ātrākais novērtējums būšot par uzņēmuma darbības atbilstību Dzelzceļa likuma grozījumiem. Tie būšot divi gadi jeb 2017.gada nogale. Innusa uzsvēra, ka Bērziņam «ieskrieties» nav laika. «Priekšrocība esot tā, ka šim cilvēkam nav jāieskrienas, jo viņš uzņēmumu zina, un ir jāizstrādā rīcības plāns, kā to nodrošināt. Tas ir plus - nevajag laiku iepazīties,» uzsvēra amatpersona.

Konkurss uz LDz valdes priekšsēdētāja amatu izsludināts pēc tam, kad no šī amata aizdomās par kukuļņemšanu atstādināts ilggadējais kompānijas vadītājs Uģis Magonis.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Magoni tur aizdomās par aptuveni pusmiljona eiro liela kukuļa pieņemšanu.

LDz valdes priekšsēdētāja amata kandidātu atlasi veica Satiksmes ministrijas (SM) izraudzīts uzņēmumu SIA «Executive Search Baltics». Nominācijas komiteja iesaistījās procesā pēc tam, kad kandidāti bija izvērtēti un palikuši galvenie pretendenti uz amatu. Komiteju vadīja SM valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa, un tajā darbojas arī dzelzceļnieku arodbiedrības pārstāvis Savelijs Semjonovs, Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone un Pārresoru koordinācijas centra vadītājs Pēteris Vilks.

LDz valdes priekšsēdētāja amata kandidātu vērtēšanas procesa izraudzītā «īsā saraksta» kandidātu vidū bija LDz valdes locekļi Aivars Strakšas un Bērziņš, kā arī «LDz Cargo» vadītājs Māris Bremze, SIA «AV Investments» līdzīpašnieks un valdes loceklis Vladimirs Čamāns, uzņēmuma «OpusCapita» valdes loceklis Aldis Greitāns un kādreizējais Latvijas Pasta vadītājs Māris Kleinbergs, kurš ir loģistikas uzņēmuma SIA «Schenker» valdes loceklis.

Amata kandidātam tika prasīta izpratne par transporta loģistikas nozares darbības principiem, izriet no konkursa prasībām kandidātiem uz LDz valdes priekšsēdētāja amatu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu