Pētījums: trešajā ceturksnī stabilizējas personālo datoru tirgus pasaulē

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Pasaules personālo datoru tirgus šā gada trešajā ceturksnī uzrādīja stabilizācijas pazīmes, un, šķiet, samazinās patērētāju kaislība personālos datorus nomainīt ar planšetdatoriem, paziņoja datoru tirgus pētījumu firma «Gartner».

Tās ceturkšņa pārskatā teikts, ka personālo datoru piegāžu apmērs pasaulē saruka par 0,5% salīdzinājumā ar pagājušā gada trešo ceturksni. Jūlijā-septembrī visā pasaulē tika piegādāti 79,4 miljoni personālo datoru.

«Gartner» secināja, ka personālo datoru tirgus pieauga tādos «nobriedušos tirgos» kā Ziemeļamerika un Rietumeiropa, kompensējot kritumu attīstības tirgos, kā arī liecinot, ka grūtākais posms personālo datoru ražotājiem ir aiz muguras.

«Patērētāju uzmanība lēnām atgriežas pie personālo datoru iegādes pēc tam, kad planšetdatoru iegāde vidusmēra pircēju vidū sasniedza savu augstāko atzīmi. Pāreja no personālajiem datoriem uz planšetdatoriem ir zudusi, jo planšetdatoru izplatība ir iespiešanās ir sasniegusi 40-50% robežu» tirgū, stāstīja «Gartner» galvenais analītiķis Mikako Kitagava.

Viņš piebilda, ka attīstības tirgos daļa patērētāju, kas nevar atļauties personālo datoru, planšetdatoru izvēlas kā lētāku iespēju.

ASV šā gada trešajā ceturksnī personālo datoru tirgus gada izteiksmē paplašinājās par 4,2% un tajā tika piegādāti 16,6 miljoni personālo datoru vienību. Tas bija trešais ceturksnis pēc kārtas, kad personālo datoru tirgus ASV uzrādīja pieaugumu.

Savukārt uz Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionu piegādāto datoru apmērs pieauga par 9,1%, savukārt Āzijā tas saruka par 5,3%.

«Gartner» analītiķi norādīja, ka Eiropā personālo datoru pārdošanas apmērs kāpis, jo īpašnieki vēlas nomainīt vecākus datorus, kas darbojas ar «Windows XP» operētājsistēmu.

Ķīnas kompānija «Lenovo» trešajā ceturksnī ar 19,8% lielu tirgus daļu saglabāja līdera pozīcijas personālo datoru ražotāju vidū, pārspējot ASV «Hewlett-Packard» (HP), kas aizņēma 17,9% tirgus. ASV bāzētās «Dell» tirgus daļa bija 12,8%, bet Taivānas «Acer» un «Asus» aizņēma attiecīgi 8,6% un 7,3% tirgus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu