SM: Eiropas aviācija nepārtraukti saskaras ar lieliem izaicinājumiem

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Aviācija ir būtisks Eiropas transporta sistēmas elements, kas sniedz ievērojamu pienesumu ekonomikai, taču tajā pašā laikā Eiropas aviācijas nozare nepārtraukti saskaras ar lieliem izaicinājumiem, norāda Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

SM aģentūru BNS informēja, ka no trešdienas, 20.janvāra, līdz ceturtdienai Amsterdamā, Nīderlandē, norisinās Eiropas Aviācijas samits, kurā Latvijas pozīciju attiecībā uz Jauno aviācijas stratēģiju Eiropai paust devies ministrijas valsts sekretārs.

Samitu, kas ir augsta līmeņa diskusiju platforma par 2015.gada decembrī prezentēto Aviācijas stratēģiju, organizē Nīderlande, kas šā gada janvārī sāka prezidentūru Eiropas Savienības Padomē. Paredzēts, ka samita atklāšanā tā dalībnieki – Eiropas valstu transporta ministri, Eiropas Parlamenta pārstāvji un lielāko civilās aviācijas nozares uzņēmumu vadītāji - tiks iepazīstināti ar galvenajām Nīderlandes prezidentūras prioritātēm aviācijas jomā. Samitā piedalīsies arī Eiropas Transporta komisāre Violeta Bulca.

Samita galvenie pasākumi paredzēti ceturtdien – tad tiks organizētas trīs paneļdiskusijas par savienojamību, inovācijām un gudrāku regulējumu Eiropai aviācijā. Dalībvalstis tiks aicinātas izteikties par Eiropas Komisijas jaunajā stratēģijā piedāvātajiem risinājumiem.

"Iekšējā un ārējā savienojamība ir būtiski elementi Eiropas konkurētspējas veicināšanai. Tie ir nozīmīgi ne tikai, lai turpinātu attīstīt Eiropas Savienības lielākās lidostas, bet arī, lai stiprinātu savienojamību Eiropas Savienības perifērajos reģionos, tajā skaitā Latvijā,» norāda Ozoliņš. Viņš arī uzsver, ka nedrīkst nenovērtēt reģionālo pārvadātāju nozīmi Eiropas aviācijā. "Moderni un konkurētspējīgi reģionālie pārvadātāji turpinās ieņemt būtisku lomu šajā jomā," atzīst SM valsts sekretārs.

Jaunajā aviācijas stratēģijā Eiropai izvirzītas četras galvenās prioritātes – nepieciešamība stiprināt Eiropas lomu globālajos tirgos, ņemot vērā strauji augošo konkurenci no Austrumiem; vajadzība risināt ES aviācijas kapacitātes, efektivitātes un savienojamības jautājumus; ES augsto standartu uzturēšana drošuma, drošības, vides un sociālajās jomās; kā arī digitālo tehnoloģiju risinājumu un inovāciju veicināšana aviācijas sektorā.

Tāpat Latvija aktīvi aizstāv nepieciešamību īstenot vienotu tālvadības gaisa sistēmu jeb civilo dronu nozares regulējumu, par ko vienošanās tika panākta Latvijas prezidentūras laikā, un kura galvenie principi ietverti t.s. Rīgas deklarācijā. Svarīgi ir, lai šīs jomas regulējums būtu gana elastīgs un ļautu īstenot turpmākas inovācijas, vienlaikus nezaudējot sasniegto drošības un drošuma līmeni, neradītu personu datu aizsardzības un privātuma aizskārumus, kā arī ievērotu starptautisko un nacionālo interešu balansu, atzīmēja SM

Samita diskusiju galvenais mērķis ir dalībvalstu transporta nozaru vadītājiem apmainīties ar redzējumu par nepieciešamajiem risinājumiem, lai stiprinātu ES aviācijas jomas spēlētāju konkurētspēju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu