Izstrādā kurpes, kas neļaus apmaldīties

FOTO: Publicitātes foto

Indiešu jaunuzņēmums Ducere ar inženieriem Krispianu Lorensu un Anirudu Šarmu priekšgalā ir izstrādājuši apavus, kas to valkātājam nepastarpināti saka, kur jāiet, lai nonāktu galamērķī.

Par LeChal nodēvētie koši sarkanie apavi sākotnēji radīti, domājot par cilvēkiem ar redzes problēmām. Kad pirmie prototipi bijuši gatavi un Lorenss veicis to izmēģinājumus, viņš atskārtis, ka labprāt arī pats šādus apavus valkātu ikdienā. «Kad mums radās ideja, mēs sapratām, ka tie ļoti varētu palīdzēt cilvēkiem ar vāju redzi. Tie darbojas bez akustiska vai fizikāla rakstura uzmanības novērsējiem. Kad apavus izmēģinājām arī paši, sapratām, ka ir ērti neskatīties telefona ekrānā un nebūt atkarīgam no kaut kā,» Lorenss atklājis ziņu aģentūrai AFP.

Apavi ir apgādāti ar GPS sensoru, Bluetooth raidītāju, kas veido savienojumu ar viedtelefonu, un vibrējošu mehānismu, kas valkātāju informē par nepieciešamību nogriezties pa labi vai pa kreisi. «Apavi darbojas pilnīgi instinktīvi. Tas ir līdzīgi kā tad, ja tev kāds uzsit uz labā pleca un tu pagriezies, lai paskatītos. LeChal darbojas līdzīgi,» norāda Lorenss.

Ducere piedāvājumā ir ne tikai koši sarkanās viedās kurpes, bet arī speciālas iekšzoles, ko var valkāt jebkuros apavos.

Par pieprasījuma trūkumu indiešu jaunuzņēmumam sūdzēties nav pamata. Kompānijas dibinātāji norāda, ka kopumā interesenti jau ir pasūtījuši jau 25 tūkstošus apavu pāru, kas maksā 100 līdz 150 dolārus. Ražošanu tuvākajos mēnešos plānots izvērst, un līdz aprīlim plānots saražot simts tūkstošus LeChal pāru.

Var atzīmēt, ka valkājamo gadžetu nozarē vērojama ļoti strauja izaugsme. Tirgus analīzes kompānija IDC aprīlī lēsa, ka visā pasaulē pārdoto valkājamo viedierīču apjoms šogad sasniegs 19 miljonus, bet 2018.gadā - jau 111,9 miljonus vienību.

Uz augšu