Pk, 12.08.2022.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jauna versija par Malaizijas pazudušās lidmašīnas likteni: Tā nogrimusi vesela

TVNET
Jauna versija par Malaizijas pazudušās lidmašīnas likteni: Tā nogrimusi vesela
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments

Malaizijas pazudusī lidmašīna MH370, iespējams, ir «lielā mērā neskarta» un guļ kaut kur Indijas okeāna dibenā - šādu versiju izvirzījis vietējais satelītu sakaru eksperts Zaims Redha Abduls Rahmans, vēsta Malaizijas nacionālā ziņu aģentūra «Bernama».

Pēc viņa teiktā, lidmašīna pēc pazušanas no radariem «kādu laiku peldējusi» un pēc tam nogrimusi vesela.

«Manuprāt, kad lidmašīnai beidzās degviela, tā slīdēja lejup un piezemējās ūdenī ar minimālu triecienu. Tāpēc uzskatu, ka lidmašīna joprojām ir lielā mērā neskarta,» sacījis Zaims, kurš pēc MH370 pazušanas nekavējoties palīdzējis nolasīt un analizēt tās lidojuma datus caur satelītu, kuru izmanto Lielbritānijā bāzēta satelītu sakaru komunikācijas firma «Inmarsat».

Pamatojoties uz šo datu analīzi, izmeklētāji secināja, ka lidojums beidzies Indijas okeāna dienvidos.

Iepriekš sarunā ar ziņu aģentūru «Bernama» Zaims Redha savu teoriju pamatoja, norādot uz aptuveni divus metrus garu lidmašīnas spārna daļu, kas tika atrasta Reinjonas salā. Ekspertu secinājumi liecina, ka šī detaļa ir no pazudušās MH370 lidmašīnas. Zaims norāda, ka atrastā lidmašīnas detaļa bijusi tikai nedaudz bojāta un tās izskats liecina, ka tā nav ar spēku atrauta no lidmašīnas korpusa.

Atrasto atlūzu izmērs var liecināt par trieciena jaudu piezemēšanās brīdī, norāda Zaims Redha, atgādinot, ka pēc «Germanwings» aviokatastrofas, kad šā gada martā pilots lidmašīnu apzināti ietrieca Alpu kalnos, spēcīgā trieciena dēļ neviena no atrastajām atlūzām nepārsniedza pēdas (aptuveni 0,3 metru) izmēru.

«Ja MH370 būtu piezemējusies ar lielu triecienu, mēs būtu redzējuši mazus atlūzu gabalus peldam jūrā uzreiz pēc katastrofas. Turklāt lidmašīnas spārna daļa, kas tika atrasta Reinjonas salā, neatrastos vesela. Mēs redzētu tikai sīkas atliekas no tā,» viņš norādīja.

Zaims ir pilnīgi pārliecināts, ka pēc piezemēšanās ūdenī lidmašīna kādu laiku peldējusi un tad nogrimusi dziļi jūrā «vienā gabalā».

Šādu iespējamību izdevumam «Business Insider» apstiprinājis arī bijušais ASV Nacionālās transporta drošības padomes pētnieks Gregs Feits. Tā kā atrastās atlūzas nebija sašķaidītas, eksperti varētu secināt, ka notikusi vai nu sadursme, kas radījusi nelielu triecienu, vai arī apzināta avārijas nosēšanās.

Zaims norādīja, ka lidmašīnas peldēšana virs ūdens nav neiespējama, kā to apliecina 2009.gadā notikušais incidents ASV, kad «US Airways» lidmašīna 2009.gadā bija spiesta veikt avārijas nosēšanos Hudzonas upē pēc tam, kad tās dzinējos iekļuva vairāki putni.

Iespējams, MH370 lidmašīna nogrimusi dziļi okeānā jau ilgāku laiku, pirms lidmašīnas spārna detaļa no korpusa atdalījusies pati, uzskata eksperts. Tāpat arī citas detaļas varētu būt atdalījušās un ar spēcīgu straumju palīdzību izskalotas Reinjonas salas krastā. Jautāts, vai atrastā detaļa varētu būt nopeldējusi ūdenī vairāk nekā 4000 kilometru, Zaims Redha norādīja, ka tas ir ticams, ņemot vērā okeanogrāfijas ekspertu modelētos scenārijus un spēcīgās straumes okeānā.

Speciālisti turpina pārmeklēt Indijas okeāna dienvidu daļu, kur, iespējams, avarējusi lidmašīna, lai atrastu pārējās atliekas.

Lidmašīnu pilots Patriks Smits «Business Insider» pagājušajā mēnesī norādījis, ka atlūzas varētu sniegt informāciju par to, kā notikusi avārija, taču patlaban tās joprojām būtu tikai spekulācijas. «Ja spārna gabals patiešām atradās tādā stāvoklī, kādā tas būtu pie zema ātruma operācijām, tas varētu liecināt, ka lidmašīna joprojām tika kontrolēta brīdī, kad tā avarēja,» norādīja Smits, atkārtoti uzsverot, ka šāds pieņēmums izdarīts, aplūkojot tikai vienu mazu, stipri bojātu gabaliņu no lidmašīnas.

Kā ziņots, lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda pērn 8.martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu.

Līdz šim, neraugoties uz intensīvo meklēšanu, nedz okeāna dzīlēs, nedz virs ūdens nebija izdevies atrast nekādas pazudušās lidmašīnas pēdas.

Kopš lidmašīnas pazušanas brīža apritējuši 17 mēneši.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu