Toyota Avensis nākotne apdraudēta (37)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Toyota vidējās klases modeļa Avensis nākotne nebūt nav droša. Toyota Eiropas strktūrvienības vadītājs Didjē Lerojs izdevumam Automotive News Europe atklājis, ka Avensis nav vietas kompānijas plānā līdz 2020.gadam ikvienu modeli piedāvāt versijā ar hibrīdddzinēju. Tai pašā laikā vidējās klases hibrīdauto, kas varētu debitēt 5 - 7 gadu laikā, gan tiek gatavots.

Lerojs atklājis, ka kompānijā šobrīd tiek lauzītas galvas par to, vai gatavot Eiropas tirgum specifisku sedanu un universāli, kāds ir Avensis, kuru ražo tikai Toyota Lielbritānijas rūpnīcā, vai tomēr sākt jauna, globālāka mēroga produkta izstrādi.

«Ir ļoti grūti būt Eiropas vidējās klases auto segmentā,» atzīmē Lerojs.

Rietumeiropā vidējās klases automobiļu pārdošanas apjomi Avensis un tam līdzvērtīgo auto cenu kategorijā krīt un, ja tā turpināsies, tad šogad tiks uzrādīti vājākie šīs desmitgades rezultāti, proti, tiks pārdoti mazāk nekā pusmiljons šādu auto, kamēr vēl 2011.gadā noieta apjoms pārsniedza 800 000 vienību. Tirgus analīzes kompānija IHS Automotive norāda, ka pārmaiņas tirgū saistītas ar patērētāju vēlmju svārstībām - priekšroka vairāk tiek dota premium segmenta vidējās klases automobiļiem, kā arī krosoveriem.

IHS analītiķis Tims Urkuharts norāda, ka vidējās cenu kategorijas vidējās klases auto tirgū ir grūti gūt atdevi no pārdošanas. Tas arī ir viens no iemesliem, kādēļ Ford atlika jaunā Mondeo izlaišanu uz diviem gadiem.

Pašreizējās prognozes liecina, ka Avensis pārdošanas apjoms Rietumeiropā šogad būs tikai 29 339 vienības, kamēr 2010.gadā Toyota pārdeva 55 706 Avensis. Analītiķis lēš, ka Avensis no Toyota piedāvājuma tiks izņemta 2018.gadā.

To, ka vidējā klase vairs nav cieņā, apliecina arī ražošanas apjomi. Proti, ja Burnastonas rūpnīcā Anglijā pērn tika samontēti 36 482 Avensis, tad kompaktā Auris izlaides apjoms sasniedza gandrīz 143 tūkstošus vienību. No tiem 62 148 bija Auris HSD hibrīdi.

Var atzīmēt, ka ārpus Eiropas Toyota jau piedāvā vidējās klases modeli ar benzīna hibrīddzinēju. Tas ir modelis Toyota Camry. Parastā un Camry hibrīda kombinētie pārdošanas apjomi Savienotajās Valstīs vien pērn sasniedz 408 484 vienību. Tādējādi CAmry pērn bija pārdotākā Toyota modeļu saime Amerikā.

Avensis nav vienīgais japāņu vidējās klases auto, ko piemeklējis bēdīgs liktenis. Nissan jau 2008.gadā pārtrauca nepopulārā Primera tirdzniecību, bet Japānā ražotā Honda Accord tirdzniecība varētu tikt pārtraukta 2015.gadā.

Komentāri (37)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu