Interneta veikali iebilst pret patērētāju brīdināšanu (8)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: percgudri.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) kampaņa «"Iepērkamies internetā!? Gudri un piesardzīgi" ir nekorekta pret godīgiem interneta veikaliem, teica interneta veikala "Manaslecas.lv" attīstības vadītājs Mārtiņš Kossovičs.

"Jaunā kampaņa, kuru ir aizsākusi PTAC gan medijos, gan vietnē "Percgudri.lv", ir vērsta ne tikai pret negodprātīgiem tirgotājiem, kuri pakalpojumus sniedz arī e-vidē, bet arī pret tiem, kas ir godprātīgi pret klientiem un rūpējas par savu reputāciju," uzsvēra Kossovičs.

Viņš pastāstīja, ka pašlaik internetā patērētājiem iepirkties ir daudz drošāk nekā ierastajā vidē. "Neviens tirgotājs netiek tik stingri reglamentēts kā interneta veikala tirgotāji. Piemēram, jebkurš klients 14 dienu laikā var atgriezt internetā nopirkto preci, pat nepaskaidrojot iemeslu, kas viņu neapmierina, turpretim "ielas tirgotājiem" šādas prasības netiek izvirzītas," situāciju raksturoja interneta veikala pārstāvis.

"Manaslecas.lv" pārstāvis norādīja, ka PTAC kampaņā lietotos saukļus, piemēram, "Jebkuras preces iegāde internetā saistās ar zināmu risku" vai "Kļūdas maksā dārgi!",

varētu attiecināt uz jebkuru tirdzniecības vietu, ne tikai interneta veikaliem.

Kossovičs uzsvēra, ka šādi saukļi ir aizskaroši, ņemot vērā, ka "Manaslecas.lv" četru gadu laikā ir apkalpojis vairāk nekā 50 000 pasūtījumu un neviens no klientiem nav vērsies PTAC ar sūdzībām.

"Es ieteiktu PTAC nevis biedēt sabiedrību, ka iepirkties internetā ir nedroši, bet gan saņemt drosmi un pateikt, kuri interneta veikali krāpj savus klientus, vai rīkoties vēl progresīvāk un atbildīgāk, sākot sertificēt Latvijas interneta veikalus un sniedzot atzinumus, kuri interneta veikali ir droši!» teica Kossovičs.

Daļa darbojas negodprātīgi

Komentējot "Manaslecas.lv" pārstāvja izteikumus, PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane "Nozare.lv" norādīja, ka

PTAC ir pieņēmis daudzus lēmumus pret interneta veikaliem,

kas ir bijuši negodprātīgi un kuru dēļ patērētāji ir cietuši daudzus simtus un pat tūkstošus latu lielus zaudējumus, piemēram, "Ebaby.lv", "Helloriepas.lv" un "Orangelife.lv".

"Pirms izplata šādus paziņojumus, iesakām PTAC mājaslapā iepazīties ar lēmumiem, no kuriem ļoti daudzi ir saistīti ar e-komerciju," teica Gertmane.

Gertmane arī norādīja, ka normatīvie akti pašlaik nedod PTAC tiesības sertificēt interneta veikalus. Viņa uzsvēra, ka Negodīgas komercprakses likuma ietvaros uzņēmēji paši var veidot labas prakses kodeksus, ko PTAC var atbalstīt.

"Tāpat PTAC būtu gatavs iesaistīties, ja uzņēmēji pēc savas iniciatīvas veidotu sistēmas un par noteiktu kritēriju ievērošanu interneta veikaliem piešķirtu uzticības zīmes, kas jau tiek darīts daudzās citās valstīs," teica Gertmane.

Kā ziņots, šā gada astoņos mēnešos PTAC ir saņemtas 126 patērētāju sūdzības par iepirkšanos internetā, kas ir aptuveni četras reizes vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Ņemot vērā sūdzību skaita pieaugumu un arī tāpēc, lai patērētājiem sniegtu izsvērtu un objektīvu informāciju gan par interneta iepirkšanās priekšrocībām, gan arī par riskiem, Eiropas patērētāju informēšanas centrs un PTAC no 17.septembra līdz 28.septembrim rīko kampaņu "Iepērkamies internetā!? Gudri un piesardzīgi".

Komentāri (8)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu