Tomēr VID pārstāve Ināra Pētersone informēja deputātus, ka VID šāds plāns ir bijis, taču tālāk netiks virzīts.
Nav konstatēti pārkāpumi saistībā ar lojalitātes kartēm
Savukārt DVI direktore Signe Plūmiņa pastāstīja, ka DVI lielākajos veikalu tīklos nav konstatējusi pārkāpumus saistībā ar lojalitātes karšu lietotāju datu drošību. «DVI ir veikusi pārbaudes lielākajos veikalu tīklos un nav konstatējusi pārkāpumus,» apliecināja Plūmiņa un uzsvēra, ka, personām brīvprātīgi piekrītot nodot savus datus, karšu izdevēji pieņem, ka klienti iepazīsies ar karšu lietošanas nosacījumiem.
Vienlaikus viņa atzina, ka tomēr būtu jāuzlabo patērētāju informēšana par viņu datu izmantošanu. «Svarīgi arī atcerēties – ja persona saskata privātuma apdraudējumu, tā ir tiesīga prasīt kartes atsaukšanu un datu dzēšanu,» uzsvēra VDI direktore.
Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa norādīja, ka PTAC ir saņēmis tikai dažas sūdzības par personas datu izmantošanu vai informācijas prasīšanu, taču kopumā nav vērojama tendence, ka klientu dati tiktu nodoti trešajām personām. Vītoliņa minēja, ka būtiskākais šajā jautājumā ir, lai klients varētu izvēlēties, kādu informāciju sniegt. «Pagaidām nav konstatēti gadījumi, ka tirgotājs klientam prasītu vairāk informācijas, nekā pieļaujams,» apliecināja PTAC direktore.
VID gribēja pētīt lojalitātes karšu datus
Arī Tiesībsarga biroja pārstāve Gundega Bruņeniece uzsvēra – ja persona vēlas kādam sniegt informāciju par sevi, tā drīkst to darīt, un tas nav cilvēktiesību pārkāpums. Vienlaikus viņa norādīja, ka ir būtiski, lai cilvēki apzinātos, kādus datus tie nodod un kādiem mērķiem.
Jau vēstīts, ka VID marta sākumā konsultējās ar DVI par klientu jeb lojalitātes kartēs uzkrātās informācijas izmantošanu cīņai pret ēnu ekonomiku.