Unikāla patvaļa jeb kā "Swedbank" apstrādā klientus

FOTO: LETA

Rakstu, jo ceru, ka mans stāsts būs citiem brīdinājums uzmanīties attiecībās ar bankām, proti, pieņemot viņu „izdevīgos” piedāvājumus. Man Swedbank ir hipotekārais kredīts, kurš ņemts dzīvokļa remontam. Kredīts tika ņemts situācijā, kad zem mūsu dzīvokļa bija izcēlies liels ugunsgrēks, kura seku dēļ cieta arī mūsu īpašums.

Gadi iet, kredītu maksājam regulāri, tiesa, dažkārt ar plus/mīnus dažu dienu nokavēšanos, tomēr iepriekš vienmēr brīdinot bankas norādīto klientu menedžeri. It kā viss puslīdz ok.

Unikāls piedāvājums

Tomēr marta beigās pienāk diena, kad dažādu apstākļu sakritības dēļ neesam samaksājuši kredītu (atkal jau, protams, esam iepriekš pabrīdinājuši banku). Bankas darbinieks mums zvana un nāk klajā ar unikālu piedāvājumu restrukturizēt mūsu kredītu.

Respektīvi, stāsta, ka jums, lūk, ir kavējums un tml., laikam grūtības atmaksāt ikmēneša kredītu un tml., mēs saprotam situāciju, ka vajadzētu jums palīdzēt, un tāpēc seko piedāvājums. Telefona sarunā tiek ātri izstāstīti noteikumi, ieguvumi utt., kurus cilvēkam, kuram nav ekonomikas izglītības, grūti saprast tādā tempā.

"Es tieku apstrādāta"

Tā kā ikdienā strādāju ar klientiem, saprotu, ka te sistēma ir „atstrādāta” un šobrīd es tieku „apstrādāta”. Labi. Palūdzu šim menedžerim, lai šo piedāvājumu atsūta uz e-pastu. Paiet neliels brītiņš un saņemu „izdevīgo” piedāvājumu.

Proti, pamatsummas atlikšanas dēļ uz dažiem mēnešiem, man tiek piedāvāts veikt līguma grozījumus ar ļoti „izdevīgiem” noteikumiem: tiek atlikti pamatsummas maksājumi uz vairākiem mēnešiem (mazāk par pusgadu), tiek palielināta procentu likme uz pusprocentu, kā arī man jāsedz līguma pārskatīšanas izmaksas.

Neesmu ekonomiste, tomēr man, rupji rēķinot, sanāk, ka tas viss kopā (pamatsumma ir vairāki simti, līguma pārskatīšana maksā 75 Ls), bail iedomāties – cik kopā pa vairāk nekā 20 gadiem sanāk pārmaksāt par tiem paaugstinātajiem procentiem...

Tā kā man ir iespēja pakonsultēties ar citas bankas kredītmenedžeri, tad pastāstīju viņai situāciju un viņa teica, ka viņa, protams, nevar komentēt sīkāk citas bankas rīcību, taču vienu var teikt: man nesamazinās kredīta atlikums,

līdz ar to izmantot šo „it kā” palīdzību un brīnišķīgo piedāvājumu no bankas puses ir absolūti bezmērķīgi!

Klientu menedžera izvairās no tiešas atbildes

Kas attiecas uz menedžera rīcību - kad rakstu atpakaļ šim menedžerim ar jautājumu, lai atsūta salīdzinājumam informāciju ciparu izteiksmē par manu esošo grafiku un viņa piedāvāto grafiku ar izmaiņām, TIEŠAS atbildes saņemtas netiek. Ja pareizi saprotu, tad grafiku nesūta, jo par to taču ir jāmaksā :)

Tā kā bankas kliente esmu jau ne pirmo gadu un uz mani jau, pieņemu, uzvārījušies ir pietiekami labi, bez tam algas utt. naudas iet tikai caur Swedbank, ir ļoti aizvainojoši saprast, ka tevi mēģina „razkruķīt”, kā krievi saka, kā „lohatronā”. Un zinu, ka ir cilvēki, kas šādiem „izdevīgiem” piedāvājumiem piekrīt, jo, vismaz kā es, cenšas par cilvēkiem parasti domāt labu.

Labāk savilkt jostas nekā kavēt maksājumu bankai

Visu iepriekš minēto rezumējot, varu pateikt vienu: ja esat situācijā, kad jūsu ikmēneša kredītmaksājums ir kavēts (ja nemaldos, līgumā minēts, ka tas var tikt kavēts ne mazāk kā 60 dienas, lai neiestātos kādas sekas), labāk savelciet jostu; ja iespējams, aizņemieties no draugiem, paziņām; pat sliktākajā gadījumā – no kāda no tiem īstermiņa kredīta aizdevējiem un tml.

Tas sanāks lētāk, nekā piekrist bankas „izdevīgajam” piedāvājumam, par kuru jūs vēl maksāsiet vismaz 20 gadus (protams, vajag noteikti piedāvājumu iepriekš rūpīgi izvērtēt – varbūt jums noveicas un tur brīnumainā kārtā nav kādu jums nezināmu „zemūdens akmeņu”)!

Tāpat - gadījumā, ja bankas menedžera sakāmo nesaprotat un viņš nespēj vai negrib jums saprotamā valodā izskaidrot piedāvājumu – nekautrējieties, prasiet nomainīt kredītmenedžeri! Jo pretējā gadījumā, nesaprotot situāciju un piekrītot, jūs pārmaksāsiet tūkstošus, turklāt vēl ar lielāku ķīlu apliekot savu īpašumu!!

Taču secinājums viens – cik tālu bankas vēl ies? Sāku saprast, ka

tādus zvanus ar piedāvājumiem „tikai šodien īpaši izdevīgi noteikumi tikai jums” un tamlīdzīgiem „kārdinājumiem” mēs saņemsim katru gadu.

Jautājums tikai – kāda būs ekonomiskā situācija un maciņa biezums pēc gada? Un kad beidzot bankas spiediens un uzstājība būs stiprāki par mums?

Bez tam, lai cik negribētos tiktāl aizdomāties - pēc būtības sanāk, ka slēptā veidā bankas sekmē Latvijas bojāeju, jo cilvēki, kas ir valsts balsts, darbaspēka resurss, kas spēj atdzīvināt ekonomiku, tiek grūsti arvien dziļāk depresijā, kas izraisa netiešā veidā naidu un nevēlēšanos strādāt tādas valsts labā. Bankas parāda valsts seju: visu mūsu finansēšanas sistēmu un tās nākotni. Vai mēs tādu vēlamies?

Rakstiet, nevis runājiet!

Vēl rosinu visu saraksti cilvēkiem veikt elektroniski, jo ir jāuzpasējas par runāto un tā spēkā esamību. Jo, atklāti sakot, ne vienmēr 100% saprotam, ko tā banka saka mums - mēs nokautrējamies un uzticamies, nepārjautājam - taču finālā nonākam un domājam "bankā ir tik jauks cilvēks, vienojāmies utt., viss ir ļoti labi, paldies, ka viņi tik pretimnākoši".

Taču pēc laika tikai saprotam, kādas manipulācijas ar mums veiktas.

Lai uzzinātu, kā un kādēļ šādas situācijas iespējamas, portāls TVNET sazinājās ar banku. Lūk, ko kredītiestādē atbildēja:

Uz augšu