"Akropole" iegulda septiņus miljonus eiro transporta infrastruktūras izveidē un apkārtnes uzlabošanā

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Daudzfunkcionālā tirdzniecības un izklaides centra "Akropole" attīstītāji transporta infrastruktūras attīstībā un apkārtnes uzlabošanā ieguldījuši kopumā septiņus miljonus eiro, un patlaban paveiktas jau divas trešdaļas infrastruktūras uzlabošanas, informēja "Akropole Rīga".

"Viegla piekļūšana un apmeklētāju ērtības ir mūsu galvenā prioritāte, tāpēc pēc būvniecības darbu pabeigšanas pilsēta iegūs ievērojami uzlabotu satiksmes infrastruktūru daudz sakārtotākai transporta plūsmai. Arī pārvietošanās gājējiem kļūs patīkamāka un drošāka," sacīja "Akropole Rīga" vadītājs un "Akropolis Group" valdes loceklis Kaspars Beitiņš.

Drošākai un ērtākai manevru veikšanai, braucot pa Maskavas ielu virzienā no centra, pārcelts un pārbūvēts apgriešanās loks. Šajā ielā tiks izbūvētas jaunas tramvaju un autobusu pieturas, kurās būs iespējams izvietot arī biļešu iegādes automātus. Tāpat pār Maskavas ielu tiek būvēta atsevišķa estakāde, kas atvieglos kopējo transporta plūsmu un dos iespēju ērti piekļūt "Akropolei", braucot pa Krasta ielu virzienā no centra.

Transporta infrastruktūras uzlabošanas darbu ietvaros notiek rekonstrukcija Salaspils ielas posmā blakus topošajam tirdzniecības centram - iela tiek paplašināta, tiks izbūvētas divas braukšanas joslas abos virzienos un izveidota jauna sabiedriskā transporta pietura ar regulējamu gājēju pāreju drošākai brauktuves šķērsošanai. Papildus tiek veidoti ērti un apgaismoti gājēju celiņi, kā arī modernizētas divas pieturas ar gājēju pārejām.

Uz Slāvu ielas tiek paplašināts apgriešanās loks uz Salaspils ielu, kur vienas braukšanas joslas vietā turpmāk būs divas. Ievērojamas investīcijas ieguldītas arī jauna tramvaju tehniskā apgriešanās loka izbūvē, kas būs piemērots arī zemās grīdas tramvajiem, tādējādi uzlabojot apkārtnes tramvaju kustības infrastruktūru. Visas izmaiņas infrastruktūrā - gan ceļu paplašināšana, gan pieturu modernizācija, tiek veiktas ar Rīgas domes Satiksmes departamenta apstiprinājumu, lai uzlabotu kopējo transporta plūsmu tuvējā apkaimē.

Papildus satiksmes un infrastruktūras uzlabojumiem, tirdzniecības un izklaides centra "Akropole" attīstītāji plāno veikt arī vērienīgus apkārtējās vides labiekārtošanas un apzaļumošanas darbus. Ir plānots iestādīt vairāk nekā 700 jaunu skujkoku, lapu koku un krūmu, tostarp simtiem dižstādu. Tiks izveidots āra rotaļu laukums brīvā laika pavadīšanai dažāda vecuma bērniem, kuru maksimāli ieskaus apstādījumi, tādējādi norobežojot bērnu rotaļu vietu no apkārtējās pilsētvides.

Neatkarīgi no sezonas, "Akropoles" apstādījumos apmeklētājus priecēs kāds ziedošais akcents - sākot no agra pavasara līdz pat pirmajām rudens salnām, savukārt ziemas sezonā apkārtni rotās dažādi ziemzaļie un dekoratīvie augi. Teritorijā paredzēti arī lielo koku stādījumi - tādi kā sarkanais ozols un sarkanā kļava, kas palīdzēs slāpēt satiksmes radītos trokšņus. Pārējā brīvajā teritorijā tiks ierīkots zāliens.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka jaunā tirdzniecības un izklaides centra "Akropole" būvniecību plānots pabeigt 2019.gadā. Tā kopējā platība būs 98 000 kvadrātmetru, no kuriem aptuveni 10 000 kvadrātmetru aizņems augstas klases biroju telpas. "Akropolē" darbosies arī kinoteātris, tostarp IMAX kino, slidotava, īpaša izklaides zona, restorāni un boulinga zāle.

Kopējās investīcijas "Akropoles" būvniecībā plānotas 177 miljonu eiro apmērā, no kurām 60% tiks finansēti ar "SEB bankas" aizdevumu 106,5 miljonu eiro apmērā. Tirdzniecības un izklaides kompleksā būs aptuveni 1500 jaunu darbavietu.

Tirdzniecības un izklaides centra "Akropole" būvniecības ģenerāluzņēmējs ir SIA "Merks". "Akropoles" ēkas tehnisko projektu izstrādājis arhitektu birojs "Sarma & Norde arhitekti", bet projekta tehnisko uzraudzību nodrošina uzņēmums SIA "Būvuzraugi LV".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu