PTAC konstatējis pārkāpumus iepazīšanās portālos

PTAC direktore Baiba Vītoliņa

FOTO: LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) īstenojis uzraudzības projektu „Patērētāju tiesību uzraudzība sociālajos tīklos un iepazīšanās portālos”. Tajā PTAC pārbaudīja, vai iepazīšanās portālos netiek noklusēta patērētājiem būtiska informācija, vai netiek publicēta maldinoša rakstura reklāma, kā arī vai patērētājiem netiek piemēroti netaisnīgi līguma noteikumi, it īpaši šādu pakalpojumu abonēšanas gadījumos, portāls TVNET uzzināja PTAC.

Projekta ietvaros pārbaudīta komercprakse, kas īstenota Latvijas patērētājiem adresētajās iepazīšanās portālu vietnēs “oho.lv”, “draugiem.lv”, “otrapuse.lv”, kā arī citos.

Izvērtējot vietnes, PTAC konstatēja identiskus pārkāpumus, proti, nav sniegta normatīvajiem aktiem atbilstoša informācija par atteikuma tiesībām no maksas pakalpojuma, piemēram, statistikas abonēšanas pakalpojuma vai VIP klienta profila abonēšanas pakalpojuma.

Patērētājiem tiek piedāvāti netaisnīgi līguma noteikumi, piemēram, noteikumi, kas patērētāju nostāda neizdevīgā stāvoklī, liekot iepriekš piekrist pakalpojuma kvalitātei, kā rezultātā pakalpojuma sniedzējs neuzņemas atbildību, ja portāla kļūdu dēļ netiek nosūtītas ziņas, neaugšupielādējas attēli vai tiek izdzēsti profili.

Tāpat arī pastāv noteikumi, kas vērsti uz vienpusējām pakalpojuma sniedzēja tiesībām brīvi rīkoties ar patērētāja veidotu saturu.

Izvēloties un izmantojot iepazīšanās portālus, PTAC aicina patērētājus rūpīgi iepazīties ar piedāvātajiem līguma noteikumiem un iesaka nesniegt par sevi tādu informāciju, kas nebūtu nepieciešama pakalpojuma sniegšanai.

Pirms līguma noslēgšanas patērētāji aicināti pārliecināties, ka līguma noteikumi neparedz izmantot personas datus, attēlus un citu informāciju bez piekrišanas. Patērētājiem jāseko līdzi, kāda summa par pakalpojumu tiek iekasēta, proti, vai tā atbilst pakalpojuma cenai par ko puses sākotnēji vienojušās.

Uz augšu