Linkaits: Latvija ir ieinteresēta paaugstināt multimodālā transporta koridora efektivitāti caur Latviju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Makare/LETA

Latvija ir ieinteresēta piesaistīt investīcijas Latvijas ostās, modernizēt esošo infrastruktūru, paaugstināt konkurētspēju un multimodālā transporta koridora efektivitāti caur Latviju, šodien Baltkrievijā starptautiskā foruma plenārsēdē "Valstu dalība iniciatīvā "Josla un ceļš": panākumi un perspektīvas" teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāve Iveta Kancēna aģentūru LETA informēja, ka Linkaits šonedēļ darba vizītē apmeklēja Baltkrieviju, kur Minskā piedalījās starptautiski nozīmīgajā iniciatīvas "Josla un ceļš" forumā "Atvērtais parks "Lielais akmens" - globālo iespēju piemērs", kā arī tikās ar augsta līmeņa Baltkrievijas un Ķīnas Tautas Republikas amatpersonām un transporta nozares uzņēmējiem.

Vizītes laikā pirmdien, 1.jūlijā, ministrs kopīgi ar Baltkrievijas Sakaru un informatizācijas ministru Konstantinu Šulganu parakstīja Latvijas un Baltkrievijas protokolu par sadarbību 694-790 megahercu (MHz) joslas atbrīvošanā no ciparu zemes apraides, lai nākotnē to izmantotu 5G jaunās paaudzes mobilo sakaru vajadzībām.

Vienošanās apstiprina kopīgu redzējumu starp abu valstu sakaru politiku veidotājiem par 700 Mhz frekvenču resursu atbrīvošanas nepieciešamību mobilo platjoslas interneta pakalpojumu attīstībai. Minētā frekvenču josla ir svarīga mobilo sakaru operatoriem, lai izvērstu 5G mobilos sakaru tīklus lauku teritorijās. Savukārt koordinācija ar kaimiņvalstīm ir priekšnosacījums, lai mobilie operatori spētu netraucēti piedāvāt modernos sakarus arī robežu tuvumā.

Vizītes otrajā dienā, 2.jūlijā Linkaits un SM valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis piedalījās starptautiskajā forumā "Atvērtais parks "Lielais akmens" - globālo iespēju piemērs". Tā laikā Linkaits piedalījās darba sesijās kopā ar Baltkrievijas transporta ministru Alekseju Avramenko, Vācijas Duisburgas ostas valdes priekšsēdētāju Eriku Stāke, Lietuvas Transporta un sakaru ministru Roku Masjuli un citām augstām amatpersonām.

Uzstājoties starptautiskā foruma plenārsēdē Linkaits uzsvēra, ka Latvija ir ieinteresēta turpināt sadarbību transporta un loģistikas sektorā starp valstīm, kas ir iesaistītas "Joslas un ceļa" iniciatīvas īstenošanā, kā arī piesaistīt investīcijas Latvijas ostās, modernizēt esošo infrastruktūru, paaugstināt konkurētspēju un multimodālā transporta koridora efektivitāti caur Latviju.

"Latvija ir ideāli piemērota sadarbībai ar valstīm, kurām nav savas izejas uz jūru, piešķirot multimodālos transporta risinājumus ar neierobežotu piekļuvi trim Latvijas jūras ostām: Rīga, Ventspils un Liepāja, galvenajiem kuģošanas maršrutiem. Tāpat spējam nodrošināt starptautisko un plašāko aviosatiksmi Baltijas valstīs, kā arī efektīvu autoceļu un dzelzceļa satiksmi visā Eirāzijas kontinentā," uzsvēra Linkaits.

Satiksmes ministrs foruma dalībniekus informēja par Latvijas dalību, lomu un sasniegtajiem rezultātiem Eirāzijas kravu piegādes ķēdēs un infrastruktūras savienojamības projektu attīstību ar Baltkrieviju. Viņš akcentēja, ka konteinervilcieni Rīga-Minska un Rīga-Maskava, turpinot maršrutu uz austrumiem un dienvidiem, jau tagad ir nozīmīgs posms savienojumā ar Eirāzijas kontinenta rietumu daļu. Savukārt vērienīgā projekta "Rail Baltica" laikā ieplānotais loģistikas parks pie Salaspils, nākotnē nodrošinās ziemeļi - dienvidi un austrumi - rietumi kravu plūsmu sinerģiju un plašas preču izplatīšanas iespējas ne tikai Baltijas valstīs, bet arī Skandināvijā un visā Ziemeļeiropas reģionā.

Linkaits uzrunā vērsa uzmanību uz sasniegumiem pēdējā gada laikā, kad aktīva darbība jau ir devusi būtiskus, reālus rezultātus. Pērn Latvijas ostās tika apstrādāti vairāk nekā 66 miljoni tonnu dažāda veida kravas, tas ir, Latvijā tiek apstrādāta katra sestā tonna no visām Baltijas jūras reģionā pārvadājamām kravām. Vienlaikus Latvija - tāpat kā Baltkrievijas Republika, ir pilnībā integrēta plašā sliežu ceļa daļa Eirāzijas kontinenta dzelzceļa tīklā un ietilpst visas Eiropas Savienības lielāko dzelzceļa pārvadātāju pieciniekā.

Satiksmes ministrs foruma dalībniekiem apliecināja, ka Latvija turpinās būt tikpat aktīva "Joslas un ceļa" iniciatīvas realizēšanā un Eirāzijas kontinenta savienojamības nodrošināšanā.

Pirms trim gadiem, 2016.gadā Latvija kļuva par pirmo valsti Baltijā un Ziemeļeiropā, kas pievienojās "Joslas un ceļa" iniciatīvai. Kopš tā laika Latvija piedāvā kompleksu pieeju divpusējās un daudzpusējās sadarbības attīstībai aviācijas, ostu, autoceļu un dzelzceļu, pasta un komunikāciju sakaru jomā ar Ķīnu un citām iniciatīvas valstīm.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu