Galvenais trūkums: aģentūras pakalpojumi nav lēti – uzņēmums nekustamā īpašuma pārdošanas gadījumā saņem zināmu procentu no darījuma summas vai konkrētu atlīdzību, par kuru abas puses vienojušās. Dažkārt, lai pārdevējs par savu īpašumu saņemtu vēlamo cenu, bet aģentūra segtu savas izmaksas, nekustamais īpašums pircējam tiek piedāvāts par augstāku cenu, nekā tas būtu tieša darījuma gadījumā. Dažkārt šī starpība ir pat vairāki tūkstoši eiro.
Jaunas tendences – sociālie tīkli un 360 grādu tūres
Līdzīgi kā citās jomās, arī nekustamo īpašumu darījumos arvien lielāka loma ir arī komunikācijai Instagram, Facebook un Telegram. Sacenšoties ar sociālajiem tīkliem, daudzas specializētās nekustamo īpašumu platformas intensīvi meklē veidus, kā atvieglot nekustamā īpašuma meklēšanu pircējiem, piemēram, piedāvājot 360 grādu tūres un digitalizējot formalitāšu kārtošanu.
“360 grādu tūres ir veids, kā ietaupīt pircēju un pārdevēju laiku: potenciālais pircējs var virtuāli izstaigāt nekustamo īpašumu, ērti sēžot pie datora, un klātienē apmeklēt tikai tos dažus, kas tiešām atbilst viņa vēlmēm.
Vēl viens jomas jaunums, ko piedāvā arī mūsu uzņēmuma uzturētā nekustamo īpašumu platforma Ukrainā DOM.RIA.com, ir “Pārbaudītie dzīvokļi” - nekustamie īpašumi, par kuriem pircējs var būt drošs, ka negadīsies nepatīkami pārsteigumi. Praksē tas nozīmē to, ka nekustamā īpašuma pārdevējs izsauc inspektoru, kurš pārbauda visus dzīvokļa dokumentus, fiksē nekustamā īpašuma stāvokli un veic 360 grādu fotografēšanu, kā arī nekustamo īpašumu pārdošanas platformā izvieto detalizētu sludinājumu. Pie katra šāda sludinājuma ir īpaša atzīme. Šādā veidā nekustamā īpašuma pārdošanas process ir krietni ātrāks un aizņem nevis, piemēram, trīs mēnešus, bet mēnesi. Tas krietni atvieglo darījuma veikšanu, kā arī piesaista pircējus, kuri meklē tieši šādus, jau pārbaudītus īpašumus,” stāsta Igaunijas uzņēmuma “RIA.com Marketplaces” valdes loceklis Nikolajs Zlotnitsks.