"Latvijas dzelzceļš" e-pavadzīmi kravām ieviesis ar visām Latvijas robežvalstīm

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Lūka/LETA

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ieviesis pilna cikla dokumentu noformēšanu e-vidē kravu pārvadājumu organizēšanā ar visām Latvijas robežvalstīm - Krieviju, Baltkrieviju, Lietuvu un Igauniju, aģentūru LETA informēja LDz.

Elektronisko pavadzīmju izmantošana starptautiskajā satiksmē pēdējo trīs gadu laikā ir ievērojami palielinājusies. Ja 2017.gadā kopumā tukšu un krautu vagonu nosūtīšanai e-pavadzīmes tiešajā starptautiskajā dzelzceļa satiksmē izmantotas 48,11% gadījumu, 2018.gadā tie bija 53,45%, savukārt šā gada pirmajos sešos mēnešos e-pavadzīme tukšu un krautu vagonu sūtījumiem no Latvijas uz citiem dzelzceļiem izmantota jau 72,61% gadījumu.

E-pavadzīmes izmantošanu kravu pārvadājumiem LDz meitassabiedrība SIA "LDz Cargo", kas nodrošina vietējos un starptautiskos kravu pārvadājumus, sāka 2016.gadā. Sākotnēji e-pavadzīmes iespēja tika piedāvāta kravu satiksmē ar Krieviju, taču patlaban kravas nosūtīt un saņemt ar e-pavadzīmes noformēšanu iespējams satiksmē ar visām četrām robežvalstīm gan krautajiem, gan arī tukšajiem vagoniem. Vienlaikus LDz strādā pie tā, lai šāda iespēja nākotnē tiktu piedāvāta kravu pārvadāšanai arī uz valstīm, ar kurām Latvijai nav robežas.

Šis risinājums paredz pilnīgi elektronisku informācijas apmaiņu par pārvadājumiem. Klientam vairs nav jābrauc uz kravu terminālu, lai saņemtu pavadzīmi papīra veidā, kā arī nav jādrukā pavadzīme, lai to aiznestu uz kravu terminālu iesniegšanai pārvadāšanai. Klients tā vietā ievada datus par sūtījumu pavadzīmes apjomā un nodot tos pārvadātājam Kravu kustības pārvaldības sistēmā (KPS). Pārvadātājs veic nepieciešamās operācijas ar šo sūtījumu savās informācijas sistēmās, pieņem to pārvadāšanai un nodot tālāk galastacijai. Galastacijā, kad klientam tiek paziņots par kravas ierašanos, vairs nav nepieciešamības doties uz terminālu, jo informāciju par kravas saņemšanu var ievadīt sistēmā.

Klientu darbu ar e-pavadzīmju noformēšanu atvieglo iespēja visas operācijas veikt jebkurā diennakts laikā, izmantojot dažādas ierīces - gan datorus, gan citas viedierīces. Turklāt e-pavadzīmes sistēmā tiek uzglabātas vēl piecus gadus, un tās ir pieejamas jebkurā diennakts laikā un no jebkuras ierīces.

LDz koncerna apgrozījums 2018.gadā sasniedza 365 miljonus eiro, kas ir par 14,5% vairāk nekā 2017.gadā. Savukārt peļņa 2018.gadā bija 14,4 miljonu eiro apmērā.

Savukārt 2019.gada pirmajā pusgadā LDz koncerna nekonsolidētās peļņas apmērs sasniedza 8,9 miljonus eiro, kas ir 1,9 reizes vairāk nekā budžetā plānotais peļņas apmērs.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu