"Pasažieru vilcienam" maksimumstundās vairs nav pieejami rezerves sastāvi

FOTO: Zanda Seņkova/LETA

Pēc ceļu satiksmes negadījuma, kurā tika bojāts viens no AS "Pasažieru vilciens" dīzeļvilcieniem, šobrīd pasažieru pārvadājumiem ir pieejami tikai 19 dīzeļvilcieni un maksimumstundās nav pieejami rezerves sastāvi, informēja uzņēmuma pārstāve Agnese Līcīte.

Viņa norādīja, ka no 22 dīzeļvilcieniem, kuri ir "Pasažieru vilciena" rīcībā, plānveida remontā pastāvīgi atrodas viens sastāvs. Vēl viens dīzeļvilciens bija iesaistīts sestdien, 4.aprīlī, notikušajā ceļu satiksmes negadījumā, tādējādi tika bojāts dīzeļvilciena motorvagons un vilciens šobrīd nav ekspluatējams. 

Savukārt viens "DR1A" modeļa dīzeļvilciens ar Krievijas ražotāja PAO "Zvezda" dzinēju no pirmdienas, 6.aprīļa, ir atstādināts no ekspluatācijas dzinēja bojājuma dēļ. Šo vilcienu pašlaik nav iespējams remontēt, jo nav pieejamas dīzeļdzinēja remontam nepieciešamās rezerves daļas. Tomēr "Pasažieru vilciens" meklē risinājumus, lai pēc iespējas drīzāk šo dīzeļvilcienu varētu atgriezt ekspluatācijā, klāstīja kompānijā.

Ārkārtējās situācijas laikā, kad pasažieru skaits ir būtiski samazinājies, pasažieri nozīmīgas izmaiņas nejutīs, taču,

atgriežoties ierastajai pasažieru plūsmai, iespējams, atsevišķos reisos samazināsies pasažieru komforts, jo visiem braucējiem netiks nodrošinātas sēdvietas, piebilda uzņēmumā.

Vienlaikus kompānijā atzīmēja, ka "Pasažieru vilciens" arī turpmāk nodrošinās pasažieru pārvadājumus visos reisos, taču ierastos apstākļos darba dienu rītos un vakaros, kā arī svētku dienās, kad reisos tiek norīkoti visvairāk vilcienu, dīzeļvilcienu parkā nebūs rezerves sastāvu, kurus norīkot gadījumos, kad kāds no vilcieniem kādu iemeslu dēļ nevar turpināt ceļu.

Turklāt arvien samazinoties "Pasažieru vilciena" rīcībā esošajam ritošajam sastāvam, tādu reisu, kuros uzņēmums būs spiests norīkot īsākus sastāvus ar mazāku sēdvietu skaitu, kļūs arvien vairāk. 

"Uzņēmums ir gatavs jau drīzumā sākt iepirkuma procedūru septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādei, lai pēc iespējas ātrāk saņemtu jaunus vilcienus pasažieru pārvadājumiem," uzsvēra kompānijā.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Uz augšu