"Latvijas dzelzceļa" pamatkapitāls palielināts par 32,4 miljoniem eiro (1)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Kravas vilciens. Ilustratīvs foto
Kravas vilciens. Ilustratīvs foto Foto: Evija Trifanova/LETA

VAS "Latvijas dzelzceļš" pamatkapitāls palielināts par 32,422 miljoniem eiro - līdz 289,142 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Jau vēstīts, ka Ministru kabinets nolēma ieguldīt 32,422 miljonus eiro «Latvijas dzelzceļa» pamatkapitālā.

Lai «Latvijas dzelzceļš» varētu turpināt saimniecisko darbību, valdība no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem Satiksmes ministrijai piešķīra 27,236 miljonus eiro, tostarp 14,225 miljonus eiro, lai nodrošinātu normatīvos noteikto izdevumu kompensēšanu par valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pasažieru pārvadājumiem, kurus veic saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu līgumu, un 13,011 miljonus eiro, lai veiktu avansa maksājumu normatīvos noteiktā valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara nodrošināšanai.

«Latvijas dzelzceļa» apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 64,663 miljoni eiro, kas ir par 33,8% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet

kompānijas peļņa samazinājusies piecas reizes - līdz 858 912 eiro.

Uzņēmuma pirmā pusgada vadības ziņojumā norādīts, ka, ņemot vērā pārvadājumu apmēru kritumu «Latvijas dzelzceļa» budžeta prognoze 2020.gadam ietver zaudējumus un tika prognozēta negatīva naudas plūsma. Lai īstenotu plānoto budžetu, izstrādāts arī «Latvijas dzelzceļa» koncerna krīzes rīcības plāns, kas paredz virkni pasākumu, kuru rezultātā samazināsies kopējais izmaksu apmērs. Tā kā būtiska «Latvijas dzelzceļa» izmaksu daļa ir saistīta ar darbinieku resursiem - darba samaksas izmaksām, pārskatot organizatoriskos un tehnoloģiskos procesus, 2020.gadā turpinās darbinieku skaita optimizācija.

Tomēr, neskatoties uz iepriekš minētajām, uz izmaksu optimizāciju vērstajām aktivitātēm, kā arī citiem darbības efektivitātes palielināšanas pasākumiem, «Latvijas dzelzceļš» 2020.gadā nespēs īstenot finanšu līdzsvara nosacījumus, jo ieņēmumu kritums ir tik būtisks, ka

«Latvijas dzelzceļš» no saviem līdzekļiem nespēj segt visas izmaksas, kas ir saistītas ar dzelzceļa tīkla darbības nodrošināšanu pilnā apmērā

un atbilstošā kvalitātē, atzīts finanšu pārskata vadības ziņojumā.

«Latvijas dzelzceļš» ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna «Latvijas dzelzceļš» valdošais uzņēmums.

Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - «LatRailNet», kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, «LDz Cargo», kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums «LDz infrastruktūra», ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums «LDz ritošā sastāva serviss», apsardzes uzņēmums «LDz apsardze», kā arī loģistikas uzņēmums «LDz loģistika».

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu