Eksperte: Darba devējiem jāņem vērā likumdošanas prasības par attālināto darbu (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
EY juridisko pakalpjumu vadītāja Latvijā Liene Cakare piedalās ziņojuma "Datu virzītas attīstības modeļi. Iespējas Latvijai" prezentācijā.
EY juridisko pakalpjumu vadītāja Latvijā Liene Cakare piedalās ziņojuma "Datu virzītas attīstības modeļi. Iespējas Latvijai" prezentācijā. Foto: Edijs Pālens/LETA

Ārkārtējā situācijā darba devējiem jāņem vērā likumdošanas prasības par attālināto darbu un jāņem vērā arī komunikācijas un tehnoloģiju riski, norādīja auditorkompānijas EY asociētā partnere un juridiskās prakses vadītāja Liene Cakare.

Pēc viņas paustā, gan uzņēmējiem, gan publiskā sektora institūcijām jāņem vērā, ka arī uz attālināto darbu attiecas darba aizsardzības prasības. Līdztekus arī jāņem vērā komunikācijas un tehnoloģiju riski.

Cakare arī uzsvēra, ka tieši pandēmijas vidū, 1.jūlijā stājās spēkā grozījumi Darba aizsardzības likumā, kas tagad ietver arī attālinātā darba aprakstu un nosaka prasības darba devējiem attiecībā uz to.

"Svarīgākais ir tas, ka darba devēji ir atbildīgi par darba drošību arī attālinātā darba apstākļos, attiecīgi ir jānovērtē darba drošības riski un tie jānovērš," komentēja eksperte.

Vienlaikus viņa atgādināja, ka darba ņēmējam ir pienākums sadarboties ar darba devēju attālinātā darba risku apzināšanā un novēršanā, proti, darba ņēmēji nevar atsaukties uz to, ka attālinātais darbs tiek darīts no privātās telpas. Tāpat jāņem vērā, ka darba devējiem parasti ir jānodrošina viss nepieciešamais darba uzdevumu veikšanai.

"Papildus uzņēmējiem un institūcijām ir jāapzina tehnoloģiju un komunikācijas riski, kas var rasties, izmantojot attālinātā darba saziņas iespējas. Kādas tehnoloģiju platformas un risinājumi tiek pieļauti, cik tie ir droši, kā tiek reģistrēta komunikācija, vai pieļaujama privātu datoru un saziņas kanālu izmantošana," atgādināja Cakare.

Viņasprāt, visi šie jautājumi ir mērķtiecīgi jāapzina un jākontrolē, lai nodrošinātu darbības drošību un atbilstību gan pašu uzņēmumu un institūciju prasībām, gan likumdošanai.

Jau ziņots, ka ārkārtējās situācijas laikā darba devējam būs jānodrošina darbiniekiem attālinātā darba iespējas, ja darba specifika to pieļauj un darbiniekam ir iespējas mājās pilnvērtīgi veikt darba pienākumus, paredz piektdien valdības ārkārtas sēdē pieņemtais rīkojums par ārkārtējās situācijas izsludināšanu.

Tāpat darbam klātienē būs jānodrošina darbiniekiem individuālie aizsardzības līdzekļi, kas ir nepieciešami darba pienākumu veikšanai, piemēram, mutes un deguna aizsegi, priekšauti, virsvalki.

Darba devējam būs jānosaka pasākumi Covid-19 izplatības ierobežošanai darba kolektīvā, nosakot atbildīgo personu par šo pasākumu ieviešanu darbavietā un informējot darbiniekus par minētajiem pasākumiem.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu