Ko un cik daudz liet mašīnā, lai tā kalpotu uzticami un ilgi (5)

Meistara padoms
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mūsu automašīnu darbība nav iedomājama un pat iespējama bez dažādiem darba šķidrumiem, kas būtībā ir mašīnas asinsrite.

Zinot, cik daudz dažādu šķidrumu ir mašīnā, nav grūti apjukt un apmaldīties informācijā, taču Bosch Car Service meistars-pieņēmējs Artis Anspoks pārliecināti saka: ”Pirmais, kam vajag sekot, ir eļļas līmenis un dzesēšanas šķidruma līmenis. Kā vienu, tā otru iespējams papildināt pašu spēkiem, taču tas nedrīkst atkārtoties bieži. Ja tie šķidrumi sāk zust pārāk daudz, noteikti jāgriežas servisā.”

Bet tas nav viss. Ekspertam azotē ir vēl virkne padomu, kas noderēs ikvienam gādīgam auto saimniekam. 

Ar ko draud dzeses šķidruma zudumi?

Ja pārāk strauji zūd dzesēšanas šķidrums, tas var novest pie tā, ka motors pārkarsīs, un draud kapitālais remonts vai pat motora maiņa.

Kā droši papildināt dzeses šķidrumu?

Papildināt šķidrumu būtu vēlams tikai tad, kad motors ir atdzisis. Var paiet minūtes 10-15. Tad tikai drīkst taisīt korķīti vaļā.

Ja dzeses šķidruma temperatūra ir ap 100 grādiem, veidojas liels spiediens. Korķīti var izšaut, un var apdedzināties.

Veicot šo manipulāciju pašrocīgi, ieteicams lietot cimdus. Ja tādu nav, korķi pirms atskrūvēšanas var apklāt ar kādu lupatu. Škidrums jāpapildina nedaudz virs  minimālās atzīmes uz izplešanās trauka.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kāpēc eļļas līmenis nedrīkst būt arī par augstu?

Ja eļļas līmenis ir pa mazu, motoram nav pietiekama eļļošana. Daži motora elementi tiek dzesēti ar eļļu, tātad tie var iziet no ierindas. Ja eļļas līmenis ir ievērojami par augstu, var izspiest blīvslēgus.

Cik bieži var nākties papildināt Ad Blue tvertni?

Skatoties pēc braukšanas stila - reizi pusgadā, varbūt tikai reizi gadā.

Kur var iegādāties Ad Blue šķidrumu?

Vieglajām mašīnām bāciņas ir ap 10 litriem. Nopirkt var benzīntankos, rezerves daļu veikalos un pie dīleriem.

Kas notiek, ja Ad Blue līmeni nepapildina?

Tas parasti beidzas ar to, ka mašīna tālāk nebrauc. Nevarēs piestartēt un nekur tikt. Parasti borta dators norāda, ka atlikušas tik un tik iedarbināšanas reizes. Ja Ad Blue netiek pieliets, automobilis vienkārši nav iedarbināms vai spēj pārvietoties tikai avārijas režīmā, tātad ļoti lēni.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ko iesākt, ja sasalis vējstikla šķidrums?

Pirmais, ko mājās var izmēģināt, ja nav palicis daudz vasaras šķidruma, ir pieliet ziemas šķidrumu, bet jāņem pats stiprākais vai pat koncentrāts. Ja nesanāk, tad mašīna jāliek siltās telpās, kur ir plus grādi.

Kāpēc vējstikla mazgātājus nedrīkst darbināt "pa tukšo"?

Ja viņš nenāk, šķidruma nav, un sūknītis strādā pa tukšo. Tas var sūkni nobeigt. Vairāk skaties TV Auto ziņu sižetā.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu