BMW Japan likusi saviem dīleriem pašiem pirkt mašīnas, ja tie nespēja tās pārdot

BMW automašīna Tokijas autošovā FOTO: Reuters/ScanPix

BMW Grupas pārstāvniecība Japānā vietējiem dīleriem pēdējos gados bija noteikusi grūti realizējamas pārdošanas apjomu normas, kā arī pienākumu pašiem izpirkt nepārdotās mašīnas. Par to vēsta Japānas informācijas aģentūra Kyodo.

Par neparasto BMW Japan Corp. praksi, kas piesaistīja Japānas varasiestāžu, tostarp Konkurences padomes uzmanību, jau pirms pāris gadiem rakstīja The Japan Times. Pārstāvniecības noteiktie normatīvi faktiski nozīmēja, ka dīlerim ir jāizpērk nepārdotās mašīnas, bet pēc tam tās jau jāpārdod kā lietotas, tā ciešot zaudējumus.  

Kyodo norāda, ka šī shēma ieviesta pirms vismaz sešiem gadiem. No šīs prakses BMW Japan atteicās tikai tad, kad varasiestādes sāka izmeklēšanu aizdomās par pretmonopola likumdošanas pārkāpumiem. 

BMW Japānas pārstāvniecība ir iesniegusi valsts Godīgas komercprakses komisijā visus tai pieprasītos dokumentus ar skaidrojumu par tās īstenoto praksi, kā arī atteikusies no sevišķi augstajiem pārdošanas apjomu mērķiem, nosakot daudz reālistiskākas normas. Tās tagad sakrīt ar dīleru iespējām un prognozēm, un ļaus BMW izvairīties no naudas soda un citām sankcijām.

BMW nav starp populārākajiem zīmoliem Japānā, taču tāpat realizē ievērojamu skaitu auto. Pandēmijas apstākļos tas gan samazinājās līdz aptuveni 35 tūkstošiem, taču parasti bija ap 50 tūkstošiem auto.

Uz augšu
Back