Izskaust vārdu "normāls", nelietot fotošopu jeb kā celt patērētāja pašapziņu

FOTO: Publicitātes foto

Pētījumā, kas tika veikts deviņās valstīs, secināts, ka vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto uzskata – skaistumkopšanas un personīgās higiēnas nozare var likt cilvēkiem justies atstumtiem.

Tādēļ  “Unilever”  kompānija ir gatava mainīt savu produktu izstrādes procesu, lai tie sniegtu lielāku pievienoto vērtību gan cilvēkiem, gan planētai. Tā 

mainīs iepakojumu dizainu un produktu komunikācijas materiālus, atsakoties no vārda “normāls” lietošanas. Savukārt kompānijas zīmolu reklāmās netiks digitāli mainīta cilvēka ķermeņa forma, izmēri vai ādas krāsa

2

un tiks palielināts to reklāmu skaits, kurās attēloti cilvēki no dažādām nepietiekami pārstāvētām sabiedrības grupām.

“74% respondentu norāda, ka vēlas, lai skaistumkopšanas un personīgās higiēnas nozare vairāk koncentrētos uz cilvēku labsajūtas, nevis tikai vizuālā tēla uzlabošanu. Tādēļ visā pasaulē un arī Baltijas valstīs mēs vēlamies uzsvērt, ka patērētāju izvēlētie produkti ne tikai labi veic savu funkciju, bet arī ir draudzīgi videi, planētai un pašiem cilvēkiem,” skaidro Kamerons Hīts (Cameron Heath), Unilever Baltics ģenerāldirektors.

Septiņi no desmit cilvēkiem piekrīt, ka vārda “normāls” lietošanai uz produktu iepakojuma un reklāmā ir negatīva ietekme.

2

Jaunāku cilvēku vidū, 18–35 gadu vecumā, šis rādītājs ir augstāks – astoņi no desmit. Lēmums atteikties no vārda “normāls” lietošanas ir viens no daudziem kampaņas soļiem, lai izaicinātu ierastos skaistuma ideālus.

“Pozitīvā skaistuma” vīzija aptver vairāku darbību kopumu, kuru mērķis ir ne tikai mainīt skaistuma standartus, bet arī uzlabot sabiedrības veselību un labklājību, kā arī veicināt vienlīdzību un iekļaušanu. Līdz 2030. gadam par šīm tēmām plānots uzrunāt vienu miljardu cilvēku gadā. Lai to paveiktu, “Unilever” fokusējas uz diskriminācijas mazināšanu skaistumkopšanas nozarē, izaicinot šauro skatījumu uz skaistuma ideāliem un veidojot daudzveidīgāku produktu portfeli. Kompānija aktīvi atbalsta dzimumu līdztiesības veicināšanu, savukārt veselības un labklājības uzlabošanai tiek nodrošinātas pastāvīgas izglītības iniciatīvas, vienlaikus pievēršoties jaunām jomām, kas ietver fizisko veselību un garīgo labsajūtu.

“Unilever”, sadarbojoties ar likumdevējiem, dzīvnieku labturības organizācijām un līdzīgi domājošām kopienām, atbalsta globāla aizlieguma izmēģināt kosmētiku ar dzīvniekiem ieviešanu līdz 2023. gadam. Jau šobrīd 23 no kompānijas skaistumkopšanas un personīgās higiēnas preču zīmēm ir PETA apstiprinātas, taču mērķis ir palielināt sertificētu produktu skaitu.

Citas iniciatīvas ietver 2030. gada mērķi palīdzēt aizsargāt un atjaunot 1,5 miljonus hektāru zemes, mežu un okeānu. Tas ir vairāk zemes, nekā nepieciešams, lai audzētu atjaunojamās sastāvdaļas skaistumkopšanas un personīgās higiēnas līdzekļiem.

Jaunajai vīzijai pievienosies “Unilever” skaistumkopšanas un personīgās higiēnas preču zīmoli, no kuriem daudziem jau ir vērā ņemama pieredze programmas mērķu sasniegšanā un izaugsmes vadībā – starp tiem tādi zīmoli kā “Dove”, “Rexona”, „Neutral“, „Love Beauty“ un „Planet“.

Piemēram, “Dove” Baltijas valstīs

aicinās sievietes apzināties savu personīgo skaistuma potenciālu, iepazīstinot ar īpašiem skaistumkopšanas produktiem un īstenojot pašvērtības celšanas programmas.

2

Patērētāji arvien vairāk uzmanības pievērš uzņēmumu nostājai aktuālajos sabiedrības un sociālās atbildības jautājumos. Saskaņā ar  veikto pētījumu 69% cilvēku norādījuši, ka viņi ieteiktu skaistumkopšanas zīmolus saviem draugiem un ģimenei, ja to produkti būtu piemēroti dažādiem ādas un matu tipiem, un puse respondentu pat būtu gatavi maksāt vairāk par šiem produktiem.

“Pozitīvā skaistuma” kampaņa paātrinās arī zinātnes un tehnoloģiju programmu attīstību, kā arī inovāciju partnerības, veicinot pastāvīgu produktu izstrādes un dizaina attīstību, lai padarītu tos labākus cilvēkiem un planētai. Jauninājumi arī paredz plašāku dabai draudzīgāku, bioloģiski noārdāmu un pārstrādājamu sastāvdaļu izmantošanu, piemēram, iepakojumu, kurā tiek izmantots mazāk plastmasas vai tās nav vispār.

Uz augšu
Back