Pandēmijas ietekmē palielinājusies konkurence maizes un konditorejas nozarē

Maiznīcas SIA "Liepkalni" īpašnieks Dagnis Čākurs. FOTO: Paula Čurkste/LETA

Pandēmijas ietekmē konkurence maizes un konditorejas izstrādājumu nozarē ir palielinājusies, atzina uzņēmuma SIA "Liepkalni", kas plašāk pazīstams ar "Liepkalni" maiznīcas zīmolu, vadītājs Dagnis Čākurs.

Viņš stāstīja, ka konkurence maizes un konditorejas izstrādājumu nozarē Latvijā jau ierasti ir ļoti piesātināta, kur daudzie visu kategoriju uzņēmumi, tostarp mazie, lielie un vidējie, aktīvi konkurē par savu pircēju. "Pandēmijas apstākļi konkurenci nav samazinājuši, varētu teikt, ka konkurence ir pat palielinājusies. Neprognozējamie apstākļi motivē cilvēkus būt piesardzīgākus savos tēriņos, konkurence par katru pircēju palielinās," secināja Čākurs.

Vienlaikus, pēc "Liepkalni" vadītāja sacītā, Covid-19 ietekmējis gan pircēju ieradumus, gan produkcijas pieprasījumu. Viņš skaidroja, ka cilvēki dodas uz veikaliem retāk, rūpīgāk plānojot savus tēriņus, par ko liecina arī tas, ka vidējais pirkums "Liepkalni" veikalos palielinās.

"Taču cilvēku ir daudz mazāk. Pircēju skaita ierobežojums, kas nosaka, cik vienlaicīgi pircēji var atrasties veikalā, šo būtiski ietekmē. Izveidojoties rindai ārpus veikalam, liela daļa klientu izvēlas negaidīt un dodas prom," sacīja Čākurs, piebilstot, ka liela daļa konditorejas izstrādājumu, tostarp cepumi, kūciņas, eklēri un tortes nav pirmās nepieciešamības preces un uzņēmums izjūt attiecīgo kategoriju pieprasījuma kritumu.

"Taču jāmin, ka pirktspējas mazināšanos izjūtam arī uz maizes produktu kategoriju," norādīja uzņēmuma vadītājs.

Vaicāts par izmaiņām patērētāju paradumos un tirdzniecību tiešsaistē, Čākurs minēja, ka izmaiņas patērētāju paradumos noteikti atstās ilgtermiņa pēdas. Viņš prognozēja, ka gan pārtikas piegāde ar kurjeru, gan citi piegādes un tiešsaistes risinājumi, kļūs aizvien plašāk izmantoti, taču ierastie veikali vismaz tuvākajā laikā pavisam nepazudīs.

"Vērojams, ka klientam tomēr patīk izvēlēties svaigus produktus uz vietas. Kārtīgi apskatīt visu piedāvājumu un izdarīt savu izvēli. Protams, arī tirdzniecība tiešsaistē attīstās strauji," piebilda Čākurs. Viņš arī norādīja, ka "Liepkalni" piedāvā produkcijas iegādi tiešsaistē, taču no uzņēmuma pieredzes secināms, ka maizes un konditorejas produktus iegādāties tiešsaistē izvēlas salīdzinoši neliels pircēju skaits, nekā tas ir citās nozarēs.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Liepkalni" reģistrēts 1992.gadā, un tā pamatkapitāls ir 194 682 eiro. Uzņēmums pilnībā pieder Čākuram.

Uzņēmums 2019.gadā strādāja ar apgrozījumu 8,955 miljonu eiro apmērā, kas ir par 10,5% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt "Liepkalni" peļņa pieauga par 96,6% un bija 542 676 eiro.

Uz augšu
Back