"Latvijas pasts": Jaunā muitošanas regulējuma ietekme būs jūtama lielam sūtījumu apmēram (9)

Cilvēki pie "Latvijas Pasts" filiāles Aleksandra Čaka ielā.
Cilvēki pie "Latvijas Pasts" filiāles Aleksandra Čaka ielā. Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunā muitošanas regulējuma, kas spēkā stāsies 1.jūlijā, ietekme būs jūtama lielam sūtījumu apmēram, intervijā aģentūrai LETA pauda AS "Latvijas pasts" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Viņš skaidroja, ka uzņēmumam tie varētu būt pat 25 000 līdz 30 000 sūtījumu dienā, kas papildu varētu tikt pakļauti jaunajam muitošanas regulējumam.

"Zviedrijas piemērs, kur šo normu ieviesa agrāk, liecina, ka sūtījumu apmērs samazinājās ļoti strauji, bet vēlāk atkal pakāpeniski atjaunojās. Domāju, ka arī mūs sagaida sūtījumu skaita kritums. Īpaši mazvērtīgākiem sūtījumiem cilvēki negribēs papildu sarežģījumus un veltīt laiku sūtījumu atmuitošanai," sacīja Vilcāns.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs atzīmēja, ka "Latvijas pasts" no savas puses arī cilvēkiem piedāvās risinājumu, kā šo procedūru izdarīt un veikt to ar kompānijas palīdzību.

Vienlaikus viņš pauda, ka klientiem, kuri sūtījumus saņem bieži un ir pazīstami ar atmuitošanas procedūrām, visticamāk, nekādas grūtības neradīsies, prognozējot, ka "Latvijas pastam" un muitai darba apjoms būtiski palielināsies. "Es gan arī vēl gribētu uzsvērt, ka šī atmuitošanas ideja nav ne mūsu, ne Valsts ieņēmumu dienesta, ne Latvijas valsts prasība, bet gan Eiropas Savienības (ES) regula, kas attieksies uz visām dalībvalstīm. Tas būs liels "kūlenis" visā e-komercijas sūtījumu pasaulē," prasību no 1.jūlija atmuitot visus sūtījumus no trešajām valstīm skaidroja Vilcāns.

Breksita sakarā viņš iezīmēja, ka jau patlaban muitoto sūtījumu apmērs ir dubultojies, un arī pašu sūtījumu kopskaits ir nedaudz pieaudzis. Tas tādēļ, ka pēc "Brexit" samazinājās alternatīvas sūtījumu nogādāšanai.

Jau vēstīts, ka šogad 1.jūlijā stāsies spēkā izmaiņas ES regulējumā e-komercijas jomā un mainīsies pievienotās vērtības nodokļa (PVN) noteikumi par pārrobežu darījumiem starp uzņēmumiem un patērētājiem (B2C). Minētie grozījumi ietekmēs visus e-komercijas ķēdes dalībniekus - tiešsaistes pārdevējus, tirdzniecības platformas gan ES, gan ārpus tās, pasta operatorus un kurjerus, kā arī patērētājus.

"Latvijas pasta" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 93,146 miljoni eiro, kas ir par 3,1% mazāk nekā 2019.gadā, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 55,3% - līdz 2,313 miljoniem eiro.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību Latvijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4000 darbinieku.

Svarīgākais
Uz augšu