Bīstama vieta Liepājas šosejas pašā galā; kā to izdzēst no "melno punktu" kartes?

FOTO: Ekrānuzņēmums no 4.studijas sižeta

Ikviens auto vai motobraucējs, kurš kaut reizi ir braucis no Liepājas uz Rīgu, pazīst ainavu ar satiksmes pārvadu šosejas galā, jo tas nozīmē, ka ilgais ceļš ir aiz muguras, bet Rīga ir tepat aiz pagrieziena. Vai arī pretēji - ja pārvads paliek aiz muguras, tad priekšā ir tāls ceļš līdz Saldum, Skrundai vai Liepājai. Ko daudzi neapzinās – vietā, kur Liepājas šosejas sākuma vai beigu punkts satiekas ar Rīgas apvedceļu, ir bīstams pagrieziens un to būtu nepieciešams uzlabot.

Piemēram, LTV raidījuma 4. studija skatītājs Uldis norāda, ka būtu nepieciešams ierīkot bremzēšanas joslu tiem, kuri, braucot virzienā no Liepājas puses, vēlas nogriezties pa labi uz apvedceļu. Šobrīd tas jādara no vienīgās joslas, kas bremzē visu satiksmi.

"Jau pirms astoņiem gadiem ziņoju Latvijas valsts ceļiem, ka nepieciešams izbūvēt bremzēšanas joslu un uzstādīt ātruma ierobežojumu. Taču joprojām - nekā! Pozitīvi ir vienīgi tas, ka tā rezultātā mazinās iespēja ietriekties tilta balstā," raksta 4. studijas skatītājs Uldis. 

VISA Latvijas valsts ceļi atzīst, ka problēmas šajā vietā pastāv, jo satiksmes mezgls būvēts laikā, kad bija pavisam cita satiksmes intensitāte. Tāpēc ir nepieciešami satiksmes uzlabojumi. 

Uzņēmuma pārstāve Anna Kononova tikmēr norāda, ka jau šogad ir veikta daļa darbu. Ir pārvietotas sabiedriskā transporta pieturas abās apvedceļa A5 pusēs, kā arī izbūvēts jauns ceļa apgaismojums. Plānots, ka drošības celšanas nolūkā uz Liepājas šosejas pirms satiksmes mezgla arī tiks samazināts atļautais braukšanas ātrums.

Par ieskriešanās un bremzēšanas joslām Anna Kononova tikmēr saka tā: "Tās nav iespējams ierīkot bez pamatīgas mezgla pārbūves. Tas notiks tad, kad tiks pārbūvēts viss Rīgas apvedceļš."

Rīgas apvedceļu par ātrgaitas maģistrāli iecerēts pārbūvēt tuvākajos gados, un darbi varētu sākties 2023. gadā. Iesāktos darbus savukārt paredzēts pabeigt oktobrī.

FOTO: Ekrānuzņēmums no 4.studijas sižeta

Atgriežoties pie bremzēšanas joslas, satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norāda, ka ne jau tā šajā vietā ir tā lielākā problēma. "Liepājas šoseja šeit faktiski beidzas un visi tāpat samazina ātrumu, jo tāpat jau nav, kur īsti braukt."

Irbīša skatījumā daudz lielāka vērība jāvelta vietai, kur STOP zīme norāda uz priekšroku tiem, kuri brauc no Babītes puses Liepājas šosejas virzienā. Ne visi, kas uz Liepājas šosejas vēlas nonākt no Skultes vai Salaspils puses, šo STOP zīmi pamana, un tad var sanākt pamatīgas "ziepes". Negadījumu karte Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja mājas lapā tam ir nepārprotams apliecinājums. 

FOTO: LTAB
Uz augšu
Back