Ērts veids, kā uzņēmumam pārvaldīt savas finanses

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Unsplash

Palielinoties tirdzniecības apjomam e-veikalos, tirgotājiem ir jādomā par risinājumiem, kā nodrošināt saviem klientiem ērtas maksājumu iespējas. Tamdēļ nozīmīga ir tirgotāju sadarbība ar bankām, kas spēlē nozīmīgu lomu e-komercijas ķēdē. Turklāt bankas piedāvā arī dažādus rīkus, kas uzņēmumiem ļauj efektīvi organizēt savu darbu, pārvaldot datus un finanses.

Agrāk, pirms “e-komercijas ēras uzplaukuma”, tirgotājiem bija jāapstrādā maksājumu dati no kases aparāta un POS termināļa, taču tagad viens tirgotājs var piedāvāt vismaz trīs dažādus maksājumu veidus. Piemēram, tirgotājs pārdod zemenes internetā, piedāvājot par tām norēķināties uzreiz internetā, vai arī piegādes brīdī ar maksājumu karti vai skaidrā naudā, kā arī – izrakstot rēķinu. Tādējādi ir daudz datu, kas jāapstrādā, un kvalitatīvai datu apstrādei nepieciešams veltīt daudz vairāk sava laika.

Banka “Citadele”, analizējot savu biznesa klientu portfeli, salīdzinājusi, kā 2020. gadā un 2021. gada sākumā ir mainījušās ienākošās klientu darījumu plūsmas. Secināts, ka ievērojami ir pieaudzis dažādu maksājumu veidu transakciju skaits, ko saņem uzņēmēji. Par 51 % pieauguši karšu maksājumi internetā, internetbankas maksājumi pieauguši par 66 %, savukārt ienākošie pārskaitījumi uzņēmumiem pieauguši par 18 %.

"IKP Latvijā ir atgriezies pirms Covid-19 līmenī, taču situācija dažādās ekonomikas nozarēs ir ļoti atšķirīga. Vairākās pakalpojumu nozarēs ekonomiskā aktivitāte joprojām būtiski atpaliek no pirms Covid-19 līmeņa, taču citās tā ir augusi. Viens no lielākajiem kāpumiem ne tikai Latvijas ekonomikā šajā Covid-19 laikā noteikti ir bijis e-komercijā, un tas ir sniedzis būtiskas priekšrocības uzņēmējiem, kuri spēj izmantot digitālos risinājumus savos uzņēmumos," norāda “Citadeles” ekonomists Mārtiņš Āboliņš.

Tādēļ “Citadele” saviem klientiem piedāvā bezmaksas palīgu efektīvai uzņēmuma darbībai un datu analīzei – biznesa portālu.

Tas ir jaunās paaudzes biznesa analītikas rīks, kas katram uzņēmējam ļauj ērti, efektīvi, no jebkuras vietas, jebkurā laikā vai ierīcē redzēt visus darījumus, kā arī tos ātri apkopot un analizēt reāllaikā.

Tas atrisina problēmu, ko radījis pieaugošais datu apjoms, jo ne visi uzņēmumi var attīstīt, uzturēt pielāgotas biznesa procesu vadības sistēmas. Tā vietā, lai pats uzņēmējs vai grāmatvedis burtos cauri “Excel” lapām, ir iespēja šo visu izdarīt biznesa portālā. Papildus portāls piedāvā izrakstīt rēķinus un veikt pirkuma atgriešanu.

“Biznesa portāls ir risinājums, kas pieejams “Citadeles” klientiem – gan tirgotājiem, gan pakalpojumu sniedzējiem – esošo bankas pakalpojumu ietvaros, neradot papildu izmaksas. Redzot šī brīža mazo un vidējo tirgotāju galvenos izaicinājumus – lielais datu apjoms un to analīze, rēķinu izrakstīšana un izsekojamība –, izstrādājām risinājumu, kas atvieglo klientu ikdienu. Biznesa portāls ir universāls instruments, kas mūsu klientiem palīdz ienākošās transakcijas apstrādāt, analizēt un pieņemt ātrus, uz datiem balstītus biznesa lēmumus jebkurā laikā, vietā un ierīcē,” pauž “Citadeles” valdes loceklis Vladislavs Mironovs.

“E-komercijas laikmets ir klāt un nav vairs jautājuma par to vai piedāvāt preces internetā, bet drīzāk kā to izdarīt ērtāk klientiem. No aptaujas datiem redzam, ka klienti vēlas digitalizēties, jo teju puse no uzņēmējiem tuvāko gadu laikā plāno investēt digitalizācijā, savukārt 24 % atzīst, ka nav nepieciešamo finanšu. Ārvalstu internetveikalu giganti iegulda lielus līdzekļus, lai atvieglotu iepirkšanās ceļu saviem klientiem, bet liela daļa uzņēmumu nezina, ka daudzi digitalizācijas rīki mums Latvijā ir pieejami jebkuram uzņēmējam bez maksas, piemēram, “Citadeles” jaunās paaudzes biznesa portāls, kas klientiem ļauj redzēt visus ienākošos klientu maksājumu gan internetā, gan klātienes tirdzniecībā, atļauj veidot atskaites un atvieglot grāmatvežu darbu, kā arī izrakstīt elektroniskos rēķinus, ko klienti var saņemt e-pastā un ar dažiem klikšķiem apmaksāt,” skaidro “Citadeles” maksājumu pieņemšanas pakalpojumu vadītāja Jana Golubeva.

Uzņēmējiem, kas izmanto biznesa portālu, tiek sniegtas daudzas iespējas, piemēram, ātri iegūt datus par klientu darījumiem, gan pārskatu formā, gan atsevišķus darījumus. Tāpat ir viegla iespēja salīdzināt darbības rezultātus gan pa tirdzniecības vietām, gan pa dažādiem laika periodiem, salīdzinot izmaiņas.

Balstoties uz klientu segmentu, uzņēmums var veikt padziļinātāku analīzi par labāko biznesa dienu vai stundu, analizējot klientu plūsmu tirdzniecības vietās. Biznesa portāls ļauj veikt interneta pirkuma atgriešanu pircējam ar vienu klikšķi, kā arī izrakstīt rēķinus un automātiski izsūtīt klientam ar iespēju to apmaksāt uzreiz ar karti vai populārāko banku internetbankām.

Nekad iepriekš uzņēmumiem nav bijis tik daudz atbalsta rīku un digitālo risinājumu. Vēl pirms gada liela daļa uzņēmējam ikdienā nepieciešamo risinājumu bija saņemami tikai klātienē, tomēr šogad uzņēmējam jau ir iespējams pilnībā digitāls biznesa izaugsmes ceļš.

Kopš šī gada jūnija “Citadelē” iespējams arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem kļūt par bankas klientu un atvērt kontu attālināti. Pieteikuma aizpildīšana ir automatizēta un dati tiek savākti no visiem reģistriem.

Pēc būtības, biznesa portāls ir piemērots trīs dažādus segmentus pārstāvošiem uzņēmumiem -pakalpojumu sniedzējiem, kuri pircējiem izraksta rēķinus, e-komercijas tirgotājiem, kā arī tirgotājiem ar vienu vai vairākām tirdzniecības vietām.

Biznesa portāla galvenās sadaļas sevī ietver vairākus ērti pārskatāmus rīkus. Tā, piemēram, sadaļā “Konts” lietotājs var pārskatīt galvenos biznesa rādītājus, kontu bilanci, grafikus salīdzināšanai pa periodiem, pārdošanas vietām, labākās pārdošanas dienas un stundas, kā arī pircēju ģeogrāfiju.

Sadaļa “Pārskats” piedāvā visu norēķinu darījumu detaļas – apmaksas statusu, naudas atgriešanu, kā arī sagatavot atskaites lejupielādei grāmatvedībai pa veikaliem un periodiem. Sadaļā “Rēķini” ir iespējams ērti izrakstīt, nosūtīt un saglabāt drošā vidē rēķinu sagataves.

Ņemot vērā, ka konta atvēršana iespējama pat 1 stundas laikā, uzņēmējs jau var sākt darboties tajā pašā dienā - pieteikt POS termināli vai integrēt e-veikala risinājumu, sākt tirdzniecību un reāllaikā jau redzēt ienākošos pirkumus “Citadeles” jaunās paaudzes biznesa portālā.

Raksts tapis sadarbībā ar banku "Citadele"

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu