"Latvijas dzelzceļa" vadītājs: Šogad koncerns ir strādājis labi (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
AS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs
AS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs Foto: Zane Bitere/LETA

Šā gada deviņu mēnešu rezultāti liecina, ka pat ļoti izaicinošos ģeopolitiskos apstākļos VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir strādājis labi, norāda LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Viņš norādīja, ka pārvadāto kravu apmērs pa dzelzceļu 2022.gada deviņos mēnešos veidoja 16,84 miljonus tonnu, kas ir par 9,4 % vairāk nekā pagājušā gada trijos ceturkšņos. Savukārt pa LDz infrastruktūru pārvadāto pasažieru skaits ir palielinājies par 40% salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu.

Tādējādi LDz koncerns šogad deviņos mēnešos ir guvis pamatdarbības ieņēmumus 201,23 miljonu eiro apmērā, kas ir par 6,5 miljoniem eiro vairāk nekā 2021.gada deviņos mēnešos.

"Protams, arī mūs ir būtiski skāris energoresursu un citu resursu cenu kāpums, līdz ar to ir pieaugušas arī pamatdarbības izmaksas - ja 2021.gada deviņos mēnešos tās bija 188,9 miljoni eiro, tad šā gada deviņos mēnešos izmaksas pieaugušas par 9,3 miljoniem eiro un sasniedza 198,2 miljonus eiro," pauda Kleinbergs, piebilstot, ka šogad deviņos mēnešos koncerns no saimnieciskās darbības guvis peļņu 1,766 miljonu eiro apmērā.

Viņš arī norādīja, ka pašlaik vēl ir pāragri precīzi prognozēt visa 2022.gada finanšu rezultātus, un viens no iemesliem ir tas, ka pašlaik visa reģiona transporta un tranzīta nozare gaida informāciju par plānoto jauno Eiropas Savienības(ES) sankciju paketi, kas var tieši skart arī dzelzceļa nozari un tajā strādājošo uzņēmumu darbību.

Jau vēstīts, ka LDz koncerna apgrozījums 2021.gadā bija 249,177 miljoni eiro, kas ir par 1,9% mazāk nekā 2020.gadā, bet koncerns guva peļņu 3,909 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu