“ELVI” apgrozījums turpina augt; 2023.gada prioritāte – pircēju pieredzes uzlabošana

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Nacionālais pārtikas mazumtirdzniecības tīkls “ELVI” 2022.gadu noslēdzis ar 7% apgrozījuma pieaugumu, savukārt par 4% audzis arī kopējais čeku skaits veikalos, liecina apkopoti dati. Vislielākais palielinājums bijis “ELVI” kulinārijas produktiem, sasniedzot 46%, savukārt konditorejai pieaugums bija 33%, bet bakalejai – 27%.

Lai gan pagājušā gada sākumu vēl arvien ietekmēja pandēmija, cilvēku iepirkšanās paradumi kopumā ir atgriezušies pirms pandēmijas līmenī, taču Krievijas iebrukums Ukrainā un no tā izrietošais energoresursu cenu lēciens, licis cilvēkiem sākt veidot uzkrājumus un ar tēriņiem būt samērā piesardzīgiem.

Publicitātes foto

Analizējot 2022.gadu kopumā var secināt, ka Latvijas mazumtirdzniecības vēsturē tas ir iegājis ar to, ka spilgti varēja izjust pasaules politisko un ekonomisko notikumu sekas. “Globāli izjutām kara trauksmi, bažas par ģimenes ekonomisko situāciju un drošību, ko pārtikas grozā ieraudzījām kā vēlmi veidot uzkrājumus, iegādāties pārtikas rezerves. Tieši tālab 2022.gadā būtiski auga pieprasījums pēc ilgi glabājamas pārtikas – bakalejas precēm, dažādiem konserviem, sausajām zupām, mērcēm, eļļas, etiķa, arī dzīvnieku barības,” pauž SIA “ELVI Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine.

Atgriešanās pirms pandēmijas realitātē nozīmēja arī to, ka bērni atgriezās skolas, interešu izglītībā, tāpēc strauji pieauga pieprasījums pēc tādiem produktiem, kas palīdz ietaupīt laiku un vienlaikus nodrošināt arī kvalitatīvu maltīti. “Strauji auga pieprasījums pēc gatavās kulinārijas produktiem, konditorejas precēm. Piemēram, “ELVI” otro ēdienu un zupu pārdošanas apjomi pērn trīskāršojās, bet ELVI smalkmaizītes pirka uz pusi vairāk nekā gadu iepriekš. Tieši zupas un otrie ēdieni ir tā preču grupa, kam pārdošanas apjoms gada griezumā audzis visbūtiskāk – tas apstiprina, ka vairākus miljonus lielās investīcijas, ko aizvadītajā gadā ieguldījām kulinārijas produktu sortimenta paplašināšanā un kvalitātes pilnveidošanā, ir novērtējuši arī pircēji,” saka L.Vārtukapteine.

Paredzams, ka globālie procesi stabilizēsies un tas būs novērojams arī 2023.gadā pārtikas mazumtirdzniecībā, tādējādi inflācija, kā rezultātā dažādas pārtikas preces kļuva ievērojami dārgāka, piedzīvos lejupejošu ietekmi jeb cenas visdrīzāk mazināsies.

Publicitātes foto

“ELVI” par savu 2023.gada prioritāti izvirzījis pircēju pieredzes uzlabošanu, kas ietver gan veikalu tīkla sakārtošanu, gan arī sortimenta pilnveidošanu un lojalitātes programmas attīstību, nodrošinot papildu servisus klientiem. Tāpat šogad plānots atvērt vairākus jaunus objektus, tostarp februārī darbu sāks jauna koncepta tirdzniecības kvartāls Mārupē, bet drīzumā durvis vērs arī jauns “ELVI” veikals Kadagā.

Vēl investīcijas plānotas arī loģistikas centrā, kas jau patlaban nodrošina piegādes vairāk nekā pusei no visām veikalā esošajām precēm, bet svaigo preču grupā sasniedz jau 85%. Šogad paredzēts pilveidot loģistikas pakalpojumus un kapacitāti, lai varētu nodrošināt iespējami lielu svaigu produktu piegādi veikaliem visā Latvijā.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu