Krievijas aviokompānijas pieprasījušas atļauju retāk remontēt lidmašīnas (5)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AP/Scanpix

Krievijas aviopārvadātāji lūguši Krievijas Federālo gaisa transporta aģentūru un Federālo transporta sfēras uzraudzības dienestu atļaut ārvalstīs ražotajām lidmašīnām veikt retāku tehnisko apkopi, nekā tiek prasīts šobrīd.

Pēc kompānijas “Aeroflot" tehniskā direktora Marata Terešenko teiktā, varasiestādēm tiek lūgts īstenot divas procedūras. Pirmkārt, atbrīvot aviokompānijas no tipveida dokumentācijas aizpildīšanas, ja to nav iespējams izdarīt, un otrkārt – mainīt prasības direktīvām saistībā ar tehnisko apkopi.

Terešenko uzsvēra, ka tiek runāts par atsevišķiem gadījumiem, bet ne regulāru praksi. Tāpat aviokompānijām būs nepieciešams pierādīt, ka tehniskās apkopes aizkavēšanās nekādi neietekmēs lidojuma drošību. Jau pašlaik lidsabiedrību piedāvājumi nosūtīti regulatoriem.

ASV un Eiropas Savienības noteiktās sankcijas, kas noteiktas pēc Krievijas sāktā kara Ukrainā, faktiski ir nogriezušas Krieviju no lidmašīnu piegādēm, kā arī no iespējas saņemt lidaparātu rezerves daļas un sertificētu apkalpošanu un apdrošināšanu. Pēc sankciju noteikšanas Krievijas lidsabiedrības faktiski piesavinājās līzingā esošās lidmašīnas.

Sankciju dēļ lidmašīnu remonts pieaudzis vairākas reizes. Piemēram, “Airbus A320” degvielas padeves vadības bloka remonts pirms kara aizņēma 20 dienas, bet tagad šis termiņš palielinājies līdz pat 120 dienām. “Aeroflot” aprēķinājuši, ka 2023.-24. gadā Krievijas aviokompānijām būs nepieciešams remontēt 349 šāda veida agregātus.

Aviokompānijas šo problēmu risina dažādiem paņēmieniem. Daļa kompānijas meklē piegādes “draudzīgajās” valstīs, toskait Ķīnā un Irānā, bet citas – iepērk jaunas komponentes veco iekārtu remonta vietā. Citas lidsabiedrības vienkārši gaida, kad ārvalstu lidmašīnu rezerves daļas sāks remontēt Krievijā.

Krievijas Transporta ministrija jau iepriekš piedāvāja atļaut izmantot neoriģinālās rezerves daļas ārvalstu lidmašīnām. Ministrija norādīja, ka tā dara auto rūpniecībā, un atgādināja, ka vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā un ASV, ir atļauts lidmašīnām izmantot neoriģinālās rezerves daļas.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu