"Latvijas pasts" aicina Pasta norēķinu sistēmas kontu īpašniekus savlaicīgi atjaunot klienta datus

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Paula Čurkste/LETA

VAS "Latvijas pasts" aicina Pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontu īpašniekus savlaicīgi atjaunot klienta datus,  informēja "Latvijas pasta" pārstāvji.

"Latvijas pastam" kā maksājumu iestādei, tāpat kā bankām un citām finanšu institūcijām, ir pienākums īstenot principu "Pazīsti savu klientu" atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumam un Latvijas Bankas izdotajiem klientu padziļinātās izpētes normatīviem.

Principa "Pazīsti savu klientu" mērķis ir rūpēties par drošu vidi, novērst iespējamos naudas atmazgāšanas, kā arī terorisma finansēšanas riskus. Lai to īstenotu, visu finanšu tirgus dalībnieku, tostarp "Latvijas pasta" pienākums ir iegūt informāciju par klientiem un viņu naudas līdzekļu izcelsmi.

Atbilstoši PNS kontu īpašnieku anketās sniegto datu derīguma termiņam 2023.gadā anketas dati jāatjauno vairākiem tūkstošiem klientu. Tāpēc atgādinājumi un aicinājumi aizpildīt klientu anketas kontu īpašniekiem tiks nogādāti dažādos iespējamajos veidos - gan nosūtot vēstules ar anketām tiem klientiem, kas šādā veidā ir sasniedzami un ir norādījuši korektu dzīvesvietas adresi, gan uzrunājot klientus pasta nodaļās, sniedzot pakalpojumus.

Klienta informāciju anketās "Latvijas pasts" lūdz aizpildīt 15 darbdienu laikā no pieprasījuma saņemšanas brīža, iesniedzot tuvākajā vai ērtāk pieejamajā pasta nodaļā un uzrādot personu apliecinošu dokumentu. Anketas iesniegšanai pasta nodaļās "Latvijas pasts" aicina izmantot mēneša pēdējās dienas, sākot no 20.datuma, kad nodaļās ir mazāka apmeklētāju plūsma, lai neietekmētu nodaļu darbu un neveidotos sastrēgumi apkalpošanā.

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma 28.pants paredz "Latvijas pastam" tiesības pieprasīt un klientiem pienākumu iesniegt uzņēmumam klientu izpētei nepieciešamo informāciju un dokumentus, tostarp informāciju par klientu patiesajiem labuma guvējiem, klientu veiktajiem darījumiem, klientu un patieso labuma guvēju saimniecisko, personisko darbību, finansiālo stāvokli, naudas vai citu līdzekļu avotiem. Atsevišķos gadījumos "Latvijas pasts" var pieprasīt arī citu papildu informāciju.

"Latvijas pasts" atgādina, ka prasību neizpildes vai daļējas izpildes gadījumā var tikt ierobežota finanšu pakalpojumu sniegšana.

Tāpēc, lai veiksmīgi turpinātu darījuma attiecības, ir svarīgi savlaicīgi iesniegt nepieciešamo informāciju un prasītos dokumentus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu