Franšīzes ieguvumi arī ģimenes uzņēmumiem!

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Franšīze jeb zīmola nomas pakalpojums var būt risinājums to kompāniju īpašniekiem, kuri vēlas attīstīties un strādāt efektīvi, taču saglabāt savas īpašumtiesības un neatkarību. Par to ir pārliecināts SIA “DMI” īpašnieks Mareks Kronbušs, kurš izveidojis ģimenes uzņēmumu un jau vairākus gadus veiksmīgi darbojas “ELVI” tīklā.

Pastāstiet, lūdzu, īsi par savu uzņēmumu.

Tirdzniecībā strādāju jau 20 gadus, no kuriem 16 gadus ir vairāki veikali. Pašreiz “Elvi” franšīzes tīklā ir trīs, bet “AlkOutlet” viens veikals. Divus gadus strādājām neatkarīgi, bet jau samērā ātri sapratām, ka tas nav saimnieciski izdevīgi, jo lielie ražotāji nevar maziem veikaliem piedāvāt konkurētspējīgas cenas, kā arī loģistika tik mazam uzņēmumam ir pārāk dārga. Pieņēmām lēmumu, ka nepieciešams meklēt citu darbības formu, par ko esmu ļoti apmierināts.

Kādas ir galvenās priekšrocības esot “ELVI” tīklā?

Galvenā ir loģistika. Mēs varam pasūtīt visus nepieciešamos produktus, un tie tiks piegādāti pēc nepieciešamības pat svētkos vai brīvdienās. Tāpat arī preču klāsts ir ievērojami lielāks nekā tad, ja mēs darbotos tikai paši. Īpaši tas attiecas uz svaigo pārtiku. Kopš 2019.gada uzņēmums iegulda lielus līdzekļus, lai izveidotu atbilstošu loģistikas sistēmu, nodrošinot augstu kvalitāti un precizitāti, kas mums, kā reģionālajiem veikaliem, ir īpaši būtiski.

Protams, vēl viens milzīgs ieguvums ir kopīgs iepirkums, kas nozīmē to, ka varam piedāvāt klientiem labākas cenas nekā tad, ja nebūtu franšīzes tīklā. Nav noslēpums, ka maziem veikaliem ir grūti konkurēt ar lielajiem mazumtirgotājiem, tāpēc šis iepirkums un loģistika ļoti palīdz ikdienā.

Foto: Publicitātes foto

Tāpat mums kā reģionālajam veikalam būtisks atbalsts ir arī administratīvais atbalsts. Veikalu vadītāji regulāri var mācīties, lai celtu savas kompetences un apgūtu dažādus jaunumus. Savukārt IT tehnoloģiskais aprīkojums, moderns veikalu izkārtojums un citas zināšanas, ko esam saņēmuši no “ELVI” vispār ir nenovērtējams ieguldījumus mūsu uzņēmuma darbībā.

Vai jūtat arī mārketinga atbalstu?

Protams. Mums ir viegli strādāt ar “ELVI”, jo viņi par Lieldienām sāk domāt jau Ziemassvētkos, ja ne pat agrāk, savukārt jau tagad zinām, ka Jāņos mūsu veikalos būs gan gaļa, gan dzērieni, gan arī visi citi produkti, ko pieprasa pircēji. Liels palīgs pircējiem ir arī akciju avīze, jo lauku reģionos cilvēki nav tik bagāti kā lielajās pilsētās, tāpēc viņi labprāt savos groziņos izvēlas ielikt tās preces, kas tajā brīdī ir ar atlaidēm, ko var nodrošināt kopīgais iepirkums.

Kad pērn sākās energoresursu krīze, novērojām tendences, ka cilvēki sākuši vairāk taupīt. Tad tieši akciju piedāvājums bija tas, kas ļāva mums veiksmīgāk pārvarēt problēmas, savukārt iedzīvotāji varēja par pieņemamākām cenām iegādāties sev vēlamos produktus.

Vai Jūs sadarbojaties arī ar vietējiem ražotājiem?

Jā, jau gadiem mūsu pircējiem ir iespējams nopirkt vietējo medu, šad tad arī zemnieku izaudzētos dārzeņus. Gaidām jauno ražu, lai cilvēki varētu izgaršot arī tepat netālu augušos zaļumus. Kad izveidojam sadarbību ar kādu no vietējiem reģionāliem ražotājiem arī viņiem tas ir ieguvums, jo informācija nonāk visu tīkla veikalu sistēmās, kas nozīmē, ka arī citiem iespēja veikt pasūtījumus. Šī sajūta, ka esam vietējas nozīmes veikals mums ir būtiska.

Jūs strādājat kopā ar savu sievu un meitu. Vai tas nav grūti?

Noteikti, nē. Mēs esam izveidojuši stabilu atbalsta sistēmu un, patiesi, esam ģimenes uzņēmums. Aicinu arī citus mazos uzņēmumus pievienoties franšīze, lai tādējādi veicinātu savu attīstību gan kvalitatīvi, pielāgojot un investējot telpās un to izkārtojumā, gan arī nodrošinot pircējiem zemākas cenas nekā tad, ja darbojas atsevišķi.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu