Varētu tikt ieviesta maksa par "Instagram" izmantošanu Eiropā (3)

Foto: Reuters / Scanpix

“Facebook” un “Instagram” mātesuzņēmums “Meta”, varētu ieviest maksas abonementu par “Instagram” lietošanu Eiropā. Šāds scenārijs iespējams gadījumā, ja lietotāji nepiekritīs, ka “Meta” izmanto viņu personiskos datus, mērķētas reklāmas rādīšanai.

Kā ziņo “Financial Times”, atbilstoši “Meta” plāniem, “Instagram” lietošana bez reklāmām lietotājiem varētu maksāt 14 dolārus mēnesī. Par “Facebook” un “Instagram” lietošanu bez reklāmas datora versijās lietotājiem varētu būt jāmaksā 17 dolārus mēnesī.

Šie plāni, visticamāk, oficiāli tiks paziņoti tuvāko nedēļu laikā.

Izdevums norāda, ka “Meta” šo lēmumu pieņēmusi pēc diskusijām ar Eiropas Savienības (ES) regulatoriem, kas centušās ierobežot veidu, kā lielie tehnoloģiju uzņēmumi gūst peļņu no datiem, ko tie saņem no saviem lietotājiem bez maksas.

Tāpat “Meta” līdz novembra beigām ir jāizpilda Luksemburgas tiesas spriedums, kas paredz, ka “Facebook” "nevar pamatot" personisko datu izmantošanu, lai rādītu mērķētu reklāmu patērētājiem.

Pēc FT avotu teiktā, saskaņā ar plāniem, kas apspriesti ar regulējošajām iestādēm Briselē un Īrijā, “Meta” piedāvās “Instagram” un “Facebook” bez reklāmas versiju tiem, kas ir gatavi maksāt. Tiem, kas maksāt nevēlēsies – arī turpmāk būs pieejama bezmaksas versija, taču tajā tiks rādīta reklāma, pamatojoties uz lietotāju personiskajiem datiem.

Vēl ES ir pieņēmusi virkni noteikumu, kas ierobežo veidu, kā lielo tehnoloģiju kompānijas apstrādā datus. Martā stāsies spēkā digitālā tirgus likums, kas uzliek uzņēmumiem jaunu juridisku pienākumu dalīties ar datiem ar konkurentiem, lai veicinātu godīgu konkurenci.

Datu pārvaldības likums ir paredzēts, lai veicinātu datu apmaiņu starp uzņēmumiem un nozarēm, pat ja tas nav vērsts uz lielām tiešsaistes platformām.

“Meta” ieņēmumi otrajā ceturksnī bija 32 miljardi dolāru, no kuriem 31,5 miljardi dolāru bija no reklāmas. 7,2 miljardi dolāru tika iekasēti no Eiropas tirgus.

Pašlaik “Meta” jau īsteno stingrus ierobežojums personas datu izmantošanai. Maijā “Meta” piederošais “Facebook” tika sodīts ar rekordlielu 1,2 miljardu eiro sodu par datu aizsardzības likumu pārkāpumiem. Tiek norādīts, ka lietotāju dati bez atbilstošas garantijas tika pārsūtīti no ES uz ASV.

Svarīgākais
Uz augšu