No lidmašīnas uz vilcienu: Spānija vēlas aizliegt īsos iekšējos avioreisus

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AP/Scanpix

Spānijas varasiestādes izskata iespējamību aizliegt īsos iekšējos avioreisus, tos aizstājot ar ātrgaitas vilcieniem. Šādi valsts vēlas cīnīties pret kaitīgajiem izmešiem, vēsta “Politico”.

Šī ideja ir līdzīga programmai, kas iepriekš tika uzsākta Francijā, aicinot aizliegt iekšējos reisus starp pilsētām, kuras savieno dzelzceļš, un ja brauciens ar vilcienu aizņems mazāk nekā 2,5 stundas. Tādējādi varētu tikt atcelti reisi no Barselonas uz Valensiju un Alikanti, kā arī no Seviljas uz Madridi.

Spānijas dzelzceļa operators “Renfe” jau paziņojis, ka ir gatavs reaģēt uz pieprasījuma pieaugumu pasažieru pārvadājumiem. Tiek norādīts, ka kompānijai ir pietiekami daudz ātrgaitas vilcieni, lai spētu nodrošināt pārvadājumus starp Madridi un citām pilsētām.

Eksperti gan pauž šaubas, ka šo ideju izdosies realizēt. Tiek norādīts, ka Spānijā iekšējie reisi rada tikai 1% no kopējā CO2 izmešu apjoma, un to kopējais apjoms sastādījis 329 miljonus eiro no valsts IKP.

Tiek norādīts, ka Eiropas ekoaktīvistu vidū valda viedoklis, ka aviopārvadājumi īsajos reisos ir “ekoloģisks noziegums”. Tiek norādīts, ka nonākšana vairāku simtu kilometru attālumā esošā galamērķī daudz efektīvāka ir ar vilcienu.

Sekojot šai loģikai, Francijas valdība arī sāka cīnīties pret īsajiem avioreisiem. Pašlaik gan ir slēgti trīs maršruti – starp Parīzi un Bordo, Nanti un Lionu. Turklāt Francija vēlas ieviest vienoto sabiedriskā transporta biļeti visiem transporta veidiem, kas ļautu pasažieru pārvadājumus padarīt ekoloģiskākus.

Paralēli Francijā, Vācijā un citās valstīs tiek atklāti arvien jauni ātrgaitas vilcienu maršruti ar mērķi pārvilināt pasažierus no lidmašīnām uz dzelzceļa satiksmi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu