“Lai arī kopējā kravu plūsma samazinās, un attiecīgi sarūk arī kopējie ostas ieņēmumi, esam spējuši saglabāt pozitīvu finanšu rezultātu un turpināt investēt ostas attīstībā - gan ostas infrastruktūras uzlabošanā, gan tehnoloģijās, gan vides un alternatīvās enerģijas projektu attīstībā,” uzsver Gints Sīviņš.
2022. gadā ostas komersanti infrastruktūras attīstībā investēja 30,6 miljonus eiro, bet pēdējo piecu gadu garumā (2018. - 2022.) investīciju apjoms veido 166 miljonus eiro. Lielākais uzņēmumu investīciju apjoms ieguldīts iekārtās un tehnikā, kravu laukumu, noliktavu un citu uzglabāšanas jaudu palielināšanā, kā arī inženierkomunikācijās, ceļos, dzelzceļos un piestātnēs. Savukārt Rīgas brīvostas pārvalde šo piecu gadu laikā ostas infrastruktūras attīstībā investējusi 82,9 miljonus eiro, šī gada investīcijām sasniedzot 5 miljonus eiro, bet 2024. gada budžetā investīciju apjomu paredzot līdz 9 miljoniem eiro.
Iezīmējot ostas stratēģisko nākotnes redzējumu, valdes priekšsēdētājs Gints Sīviņš uzsvēra vairākus svarīgus punktus: “Viens no lielākajiem Rīgas ostas vadības nākamo gadu izaicinājumiem būs panākt lielāku pilsētas pašvaldības iesaisti un līdzdalību ostas darbā.” 2022. gadā Rīgas ostas biznesa klasterī tika nodarbināti 4165 cilvēki, un nodokļos nomaksāti 33,3 miljoni eiro. Turklāt Rīgas brīvostas pārvalde ik gadu pilsētas budžetā maksā 10% no ostu maksu ieņēmumiem, kas 2022. gadā bija 2,6 miljoni eiro.
“Pašvaldības deleģēta pārstāvja iekļaušana ostas valdē paātrinātu procesus un palīdzētu efektīvāk risināt ostas komersantiem aktuālās problēmas. Kopīga ostas un pilsētas transporta infrastruktūras attīstības stratēģija veicinātu ostas konkurētspēju, vienlaikus samazinot sastrēgumus, problēmas apkaimju iedzīvotājiem un paaugstinot vides kvalitāti pilsētā. Savukārt vienots skatījums uz lielu industriālu projektu attīstību veicinātu investīciju piesaisti, ostas teritoriju attīstību un industrializāciju ostā,” pārliecināts ir Gints Sīviņš.