Skip to footer
Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Kluss un ērts, kā elektroauto, bet nav jālādē. Kā tas iespējams?

Astoņdesmito gadu filmās mūsdienas bieži vien tika atainotas kā absolūta zinātniskā fantastika. Visās malās bija kaut kādi futūristiski nākotnes izgudrojumi, cilvēki valkāja tizlus plastmasas apģērbus, bet stāstu vienojošā lieta bija lidojošas automašīnas. Nu, vai arī bija mākslīgais intelekts un roboti, kas iznīcinās cilvēci. Roboti, vismaz pagaidām, tā arī nav pastrādājuši “pastaro dienu”, bet automašīnas, kuras vadās tik ērti, it kā patiešām lidotu, ir realitāte.

Tā ir tā sajūta, kas rodas, vadot elektroauto. Viss it kā notiek pats no sevis – nekas baismīgi skaļi nerūc, nekas netrīc un nekratās no tā, ka motors nolēmis sākt raustīties, kad ielikts nepareizajā robā. Vienkārši sēdi un baudi braucienu. Tieši tāda ir sajūta, sēžot pie jaunā Nissan Qashqai e-POWER stūres.

Raksta foto

It kā nepietiktu ar to vien, ka ar vienu uzpildi iespējams nobraukt štuku kilometru, šī brauciena laikā nav jāklausās tajā troksnī, ko parastās automašīnas izdveš ikreiz, kad pirms ātrumu pārslēgšanas tahometra stabiņš uzkāpj virs trim, četriem tūkstošiem.

Ļoti dinamiska braukšana un atsaucīga auto vadāmība, viegla manevrētspēja, tajā pašā laikā, šis autiņš ir nenormāli kluss. Iedomājieties – braucot var dzirdēt ne tikai to, ko tev saka blakussēdētājs, bet pat pasažieru teikto! Protams, dažreiz tā var būt arī problēma, nevis bonuss, bet tādās reizēs jau var pagriezt skaļāk mūziku. Šito nevienam nav jāmāca, tas nāk ar pieredzi.

Raksta foto

Tad tu braukā viss tāds smaidīgs savā klusajā automašīnā, priecājies par to, cik viss ērti un skaisti, bet pēkšņi sabīsties, ka kuru katru mirkli vajadzēs stāties un kādu stundu savu auto lādēt kādā uzpildes stacijā. Bet nekā – Qashqai e-POWER nav jālādē, jo elektrību mašīnas elektromotoram ražo ģenerators, kuru darbina degviela. Elektromotors darbojas klusi un kopā ar benzīna dzinēju rada minimālu izmešu daudzumu.

Turklāt, palēninot ātrumu un bremzējot, kinētiskā enerģija tiek atgūta un novadīta atpakaļ uz akumulatoru, lai optimizētu efektivitāti. Principā – pat bremzējot tu lādē autiņu. Lūk, tā ir zinātniskā fantastika, nevis roboti un lidojošas mašīnas! Kaut ko tādu astoņdesmitajos vēl neviens nebija nosapņojis.

Šī ir tehnoloģija, kas piedāvā labāko no abām pasaulēm gan efektivitātes, gan braukšanas prieka ziņā. e-POWER sistēmas tūlītējā reakcija nodrošina unikālu un aizraujošu braukšanas pieredzi visos braukšanas apstākļos. Arī uzrāviens tikpat negants kā elektroautomašīnai – septiņās sekundēs līdz sotakam. Protams, nevajag jau tik ātri braukt... Bet, ja nu vajag, tad var. Braucot ar šo auto, ceļas ne tikai pašapziņa.

Raksta foto

Neviens auto jau nav bez saviem defektiem, tāpēc droši vien vajadzētu pieminēt arī pašu lielāko un vienīgo Qashqai e-POWER problēmu. Tātad – braukt ir tik ērti, ka beigās reāli negribas kāpt ārā. Nedz pašam, nedz pasažieriem. Gribas vienkārši braukt kaut kur tālāk. Šim kādu risinājumu vēl vajadzēs izdomāt, te ar skaļu mūziku nebūs līdzēts.

Te varbūt noderētu kāda poga, kuru nospiežot pasažieri tiek izlidināti ārā no autiņa, gluži kā "Džeimsā Bondā". Bet šo varbūt labāk tiešām atstāt tikai kino.

Sadarbībā ar “Nissan”.

Apskati piedāvājumu šeit.

Komentāri
Uz augšu