Skip to footer
Iesūti ziņu!

Šrēdingera elektroauto – 1000 kilometri ar vienu uzpildi (1)

Vai tev arī dažkārt ir tā, ka vienlaikus gan gribas elektroauto, gan arī to negribas? Jo it kā jau tie ir ievērojami ekonomiskāki un draudzīgāki dabai, tajā pat laikā, ir baigi pierasts pie iekšdedzes dzinējiem un nav sajūtas, ka vajadzētu baigi pārspīlēt ar kļūšanu pārāk zaļam. Vai arī gluži pretēji – prasās kļūt zaļākam, bet pārāk nesajūsmina ideja katru otro dienu stundu lādēt savu auto uzpildes stacijā vai arī vakaros stiept no hruščovkas ceturtā stāva loga ārā pagarinātāju, jo ne jau visi dzīvo privātmājās Pierīgā.

Gribas jau iet līdzi laikam, kļūt modernākiem. Bet tad palasām kāda tehnoloģiju blogera rakstus par elektroauto 1000 kilometru testiem... Ar kādu lētāku mazauto šādu attālumu iespējams nobraukt, pa ceļam pie lādētāja stājoties trīs reizes un lādējoties kopā pavadot stundu. It kā vēl puslīdz OK, var padzert kafiju un paēst. Vairākas reizes. Bet ar lielāku un daudz reizes dārgāku luksusa klases elektroauto – jālādē četras reizes, kopā 2 stundas un 43 minūtes. Tā taču gandrīz puse darbadienas, ibio!

Raksta foto

Tikmēr ziemā ar kādu pavisam lētu franču mašīnu, 617 kilometru veikšanai bijušas nepieciešamas 13 stundas, bet uzlādes punktos pavadītas četras ar pusi stundas. Droši vien testēja pašu vecāko un draņķīgāko elektroauto pasaulē. Protams, ka franču. Tas uzlādes laiks ir kā aizbraukt no Kandavas līdz Liepājai, atbraukt atpakaļ un tad aizbraukt līdz Liepājai vēlreiz. Ar normālu mašīnu no Rīgas līdz Pērnavai var aizbraukt ātrāk.

Ir jau, protams, arī ļoti sakarīgi elektroauto par adekvātām cenām, gan jau kāds viens no pieciem ir tīri tā neko, tomēr šādam pirkumam būtu ļoti rūpīgi jāgatavojas un jābūt drošam, ka tas domāts tieši tev. Ideālā variantā – vajadzētu kādu auto, kas būtu kā pārejas posms starp jau ierasto un vēl nezināmo.

Ja vien būtu mašīna, kas darbojas gluži kā elektroauto, bet kuru nebūtu nepieciešams nepārtraukti lādēt un tā nenosēstos, kad ziemā vēlies, lai auto salonā temperatūra būtu plusos... Izklausās pēc zinātniskās fantastikas, bet izrādās – realitāte.

Raksta foto

Tas ir jaunais Nissan Qashqai e-POWER! Auto ar elektrificētu piedziņu bez nepieciešamības pieslēgt automobili uzlādei. To darbina benzīna dzinējs, taču tas darbojas tikai kā ģenerators, kas ražo elektrību, kamēr automašīnu darbina elektromotors. Citiem vārdiem sakot – Qashqai vienlaikus gan ir, gan arī nav elektroauto. Šrēdingera elektroauto!

Būtībā tas ir elektroauto, ar kuru var braukt, nepiestājot uzlādes stacijās, jo elektromotoru lādē degviela, kuru, kā jau ierasts, vari uzpildīt pāris minūšu laikā. Un, kas pats labākais – ar vienu bāku var nobraukt vairāk nekā 1000 kilometrus. No Rīgas līdz Krakovai ar vienu bāku! Nav baigi daudz automašīnu, kas kaut ko tādu spēj, vienalga – ar elektromotoru vai degvielas dzinēju.

Raksta foto

Qashqai e-POWER ir automašīna, kas apvieno labāko no abām pasaulēm. Tā ir kā garšīgs ēdiens, kas ir veselīgs, kā darbadiena, kurā nav jāstrādā, kā ballīte, pēc kuras nākamajā dienā nesāp galva. Vienkārši sēdies un brauc ar savu elektromotoru garām visiem dundukiem. Būsi kļuvis zaļāks un draudzīgāks dabai, absolūti neko nemainot savos paradumos. Ja šī nav uzvara, tad kas vispār ir?

Sadarbībā ar “Nissan”.

Apskati piedāvājumu šeit.

Komentāri (1)
Uz augšu