No Bolderājas līdz pilsētas centram 20 minūšu braucienā ar vilcienu. Vai arī no centra līdz Šķirotavai un tālāk ar elektrisko skrejriteni vai trolejbusu, kas gaida turpat pie stacijas. Rīgā tiek veidoti mobilitātes punkti, lai radītu jaunas mobilitātes iespējas. TVNET+ noskaidroja, kas tie ir, kā tie tiek organizēti, vai tie būs noderīgi un kāds galu galā varētu būt rezultāts.
2025. gada martā Rīgā tika uzsākta pirmo mobilitātes punktu būvniecība Bolderājas, Dauderu, Sarkandaugavas, Šķirotavas, Zemitānu, Ziemeļblāzmas un Brasas dzelzceļa stacijās.
Maijā tiem pievienojās otrais vilnis – dažādās pilsētas daļās sāka labierīkot vēl astoņas vietas. Kopumā līdz 2026. gada maijam Rīgā plānots izveidot 15 mobilitātes punktus. Tos izbūvē Rīgas dome, bet pašas stacijas modernizē “Latvijas dzelzceļš”.
Kāds sakars ar dzelzceļu?
Daudziem rīdziniekiem rodas jautājums: kāpēc mobilitātes punktus jābūvē blakus dzelzceļa stacijām? Galu galā galvaspilsētā tie ne vienmēr ir “pa ceļam”.
“Kāpēc neveidot šos pārcelšanās mezglus tur, kur tas jau ir ērti? Piemēram, pie tirdzniecības centriem. Kādēļ tos piesaistīt stacijām, kuras ne vienmēr ir viegli sasniedzamas?” – jautā Leonīds, viens no RUS TVNET lasītājiem.