CSDD: Lai ar radariem fiksētu ne tikai ātrumu, vajag veikt izmaiņas likumdošanā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) ir uzticēts nodrošināt tikai stacionāro radaru darbību Latvijā, un šo radaru primārā funkcija ir pārkāpumu par ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu kontrole un pārkāpēju fiksēšana, norāda CSDD, komentējot iespēju ar radariem fiksēt arī zagtus auto, kā arī bez tehniskās apskates vai bez OCTA braucošos.

Kā skaidro CSDD sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors, uz šo brīdi ar radariem tiek fiksēta atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana. Sagatavojot lēmumu par izdarīto pārkāpumu Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, tiek pārbaudīta arī tehniskās apskates esamība transportlīdzeklim un OCTA esamība.

Aizpors uzsver, ka CSDD, pamatojoties uz Ceļu satiksmes likumu un deleģējuma līgumu, kontrolē tikai definētos pārkāpumus. Lai veiktu papildu kontroles, esot nepieciešams veikt izmaiņas likumdošanā.

Kā ziņots, Muitas policijas pārvaldes priekšnieks Edijs Ceipe skaidroja, ka ātruma kontrolē izmantotos radarus varētu pielāgot arī kontrabandistu ķeršanai. Viņš sacīja, ka šobrīd gan tā ir tikai ideja. Iecere ir savienot Muitas policijas rīcībā esošo transportlīdzekļu identificēšanas sistēmu ar ātruma kontroles radaru sistēmu, tādējādi aizdomīgas automašīnas varētu konstatēt ne tikai uz robežas, bet arī iekšzemē, skaidroja Ceipe.

Viņš gan uzsvēra, ka sistēmu savienošana nenozīmētu cilvēku izspiegošanu. «Ja radari spētu atpazīt numuru, kas ir tiesībsargājošo iestāžu redzeslokā, tad varētu zināt, ka automašīna pabrauc garām, piemēram, Centrāltirgum,» uzsvēra Muitas policijas pārvaldes priekšnieks.

Jau ziņots, ka patlaban ātruma kontrolēšanai uz Latvijas ceļiem tiek izmantoti divi Valsts policijas 2008.gadā iegādāti pārvietojamie fotoradari, policijas automašīnās ievietotās ātruma mērierīces un policijas izmantotie rokas radari. Šā gada 12.februārī sāka darboties arī pirmie jaunie stacionārie fotoradari.

Pērn rudenī Ceļu satiksmes drošības direkcijas rīkotajā konkursā par 16 Doplera principa stacionāro fotoradaru piegādi uzvarēja uzņēmums «Reck». Tāpat Valsts policija ātruma kontrolē izmanto automašīnās un motociklos iebūvētos radarus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu